• bustösen

    Hur ska jag prioritera -10h/ vecka eller pengar?

    Jag kan inte bestämma mig, inget av alternativen känns givet. 
    Situationen är såhär, jag har två barn, en tvååring på heltid och en 11-åring som jag har varannan vecka.  
    Jag funderar på att gå ner i arbetstid till 75% för att få mer tid med mina barn. Kanske framför allt mer ork till mina barn, jag arbetar som förskollärare och man är rätt trött på konflikter och trots ibland när man kommer hem

    Det som gör att jag inte kan bestämma mig, är pengar. Det skiljer ca 4000kr/månad och för oss är det mkt pengar. jag vet ju att det kommer bli mkt vab i höst igen, min lille ska börja på ny förskola med nya baciller. Och det behövs alltid mer kläder under vinterhalvåret.
    Med 4000kr/månad skulle vi kunna unna oss mer, hitta på roliga saker tillsammans och köpa fina julklappar osv till barnen.

    Hur ska man nånsin kunna välja? 

  • Svar på tråden Hur ska jag prioritera -10h/ vecka eller pengar?
  • vittra

    Jag tycker det är mycket enkelt. För barnen är tiden med dig (och en mamma som orkar med dem) mycket viktigare än vad fina julklappar och dyra aktiviteter någonsin kommer bli.

  • MalinEddie

    Jag tror att den tid man spenderar med barnen är viktigare än dyra julklappar och utflykter. Barn uppskattar nöjen som inte kostar så mycket eller gratis också. Klarar ni er bra när det gäller räkningar, mat och kläder och kan spara något skulle jag gå ner i tid om jag var du.

  • bustösen
    vittra skrev 2011-06-07 20:23:19 följande:
    Jag tycker det är mycket enkelt. För barnen är tiden med dig (och en mamma som orkar med dem) mycket viktigare än vad fina julklappar och dyra aktiviteter någonsin kommer bli.
    men det handlar inte om dyra aktiviteter, utan att göra aktiviteter öht... om jag är hemma och det blir lika mkt vab som förra året så blir det inte ett öre kvar till annat än mat och boende. 
  • pigglet