• Karolinalina

    Mens/molvärk vid PCO? Har ni som har PCO sådana besvär?

    Jag börjar bli fundersam på vad som håller på och händer med min kropp.
    Antingen så är jag gravid men låghormonare eller så är det nåt annat.
    Hade i vintras problem med vätskefyllda cystor på äggstockarna.
    Sen försvann dom men efter att jag tagit ut hormonspiralen i mars så har min kropp varit konstig.

    Min menscykel gick från 28 dagar till 25 dagar. Och den senaste mensen vara bara 2 dagar. (brukar ha 5 dgr annars)
    Är nu 2 dagar efter mens och har fortfarande sån molvärk i magen (den kom 1 vecka efter ÄL och hållt i sig till nu) och otroliga svettningar och humörsvängningar och lite känningar i äggstockarna.

    Alla gravtester visar negativt men jag börjar bli orolig om jag har PCO.
    Ni som har diagnosen PCO, har ni molvärk i livmodern?
    Upplever ni också svettningar och humörsvängningar?

    Jättetacksam för svar!
     

  • Svar på tråden Mens/molvärk vid PCO? Har ni som har PCO sådana besvär?
  • LillaFlingan

    nej i regel med pco-s som handlar det om att det är för glest mellan menstruationerna.....

    men jag tycker absolut att du ska söka dig till din bm, kvinnoklinik,gyn för att få hjälp!

    men det är nog så, att din kropp håller på att ställer om sig, ungefär som efter att man ätit ppiller - så ska ju kroppen börja producera egna hormoner igen...... o det kan ta olika tid från person till person.....

    har själv pco-s o det jag kan känna är humörsvängningar, ett EXTREMT sötsug!, det kändes som att äggstockarna kämpade konstant för att ägglossa men inte lyckades för mensen dök inte upp och den kom väldigt oregelbundet... var jättejobbigt att hela tiden gå och oroa sig för att ha råkat bli gravid. så jag började med ppiller istället..      

  • hyschad

    Jag har PCO och jag tycker att du ska kontakta gyn. Inte för att jag tror att du har det utan för att jag kände en sådan enorm lättnad att få prata med någon som verkligen hade det svart på vitt, Man slipper oroa sig över varför kroppen har börjat bete sig annorlunda.

    Till din fråga, jag har inte känt av några specialla humörsvängningar däremot har jag stundtals ont i livmoder/äggstockarna. Molvärk och som enorm mensvärk som du beskrev det.

Svar på tråden Mens/molvärk vid PCO? Har ni som har PCO sådana besvär?