• apricos

    KUB 1:600 vid 32 års ålder vad fick ni ?

    Är nyfiken på era resultat från KUB testet.

    min räka hade 1.7 bred nackspalt, tycker själv det är en låg siffra men ändå fick jag inte högre sannolikhet än 1:600 vilket är över DS risk, men det känns ändå lågt när man läser om tjejer som fått runt 25 000.

    Vad fick ni för resultat, finns det nått medeltal för KUB tester?

  • Svar på tråden KUB 1:600 vid 32 års ålder vad fick ni ?
  • WimZy

    Jag är 38 och fick 1:2850 med mitt andra barn.

  • Vickan I

    När jag var 29 år fick vi 1:19.000 någonting, med andra barnet nu var jag precis fyllda 33 år och fick 1:7000 någonting. Vet att det "ska" vara en bra siffra, men man jämför ju och mot förra gången känns den väldigt låg. Särskilt som jag läste om en annan här på FL som också fick 1:7000 någonting och hennes son föddes med DS. Man kan ju inte jämföra som sagt, men svårt låta bli. Den här gången var nackspalten bättre än förra, men blodprovet drog ner det av ngn anledning.


    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • apricos

    Det är bra siffror, jag funderar nu på att ta ett fostervattensprov.
    Blir bara nedstämd av mina siffror.

  • piggelina1978

    Fick 1:22 och är 32 år. Gjorde moderkaksprov för någon vecka sen och fick sen besked att vi väntar en pojke utan kromosomavvikelse. Vet faktiskt inte riktigt varför jag fick så hög risk.

  • apricos
    piggelina1978 skrev 2011-06-29 11:47:53 följande:
    Fick 1:22 och är 32 år. Gjorde moderkaksprov för någon vecka sen och fick sen besked att vi väntar en pojke utan kromosomavvikelse. Vet faktiskt inte riktigt varför jag fick så hög risk.
    Hur upplevde du provet, var det svårt för dig att ta beslutet?
  • piggelina1978
    apricos skrev 2011-06-29 12:35:37 följande:
    Hur upplevde du provet, var det svårt för dig att ta beslutet?

    Det var lite obehagligt när de stack in nålen i magen men det gick över fort. Sen var jag sängliggandes hela dagen med lite sammandragningar och molande värk. Dagen efter var allt som vanligt igen.

    Vi hade redan bestämt oss att gå vidare med moderkaksprov eller fostervattensprov om vi fick ett dåligt resultat på kub/nupp så det var inte svårt för oss att ta beslutet. När jag väntade min dotter 06/07 fick vi 1:700 så vi hade en känsla om att resultatet med stor sannolikhet skulle bli sämre nu det gått 4,5 år sen det testet.

    Hoppas allt går bra.

  • apricos
    piggelina1978 skrev 2011-07-01 13:37:16 följande:

    Det var lite obehagligt när de stack in nålen i magen men det gick över fort. Sen var jag sängliggandes hela dagen med lite sammandragningar och molande värk. Dagen efter var allt som vanligt igen.

    Vi hade redan bestämt oss att gå vidare med moderkaksprov eller fostervattensprov om vi fick ett dåligt resultat på kub/nupp så det var inte svårt för oss att ta beslutet. När jag väntade min dotter 06/07 fick vi 1:700 så vi hade en känsla om att resultatet med stor sannolikhet skulle bli sämre nu det gått 4,5 år sen det testet.

    Hoppas allt går bra.


    Gjorde du det på resultatet 1:700 ?
  • piggelina1978
    apricos skrev 2011-07-01 14:38:23 följande:
    Gjorde du det på resultatet 1:700 ?
    Vi gick inte vidare med moderkaksprov på första barnet. Jag kände mig inte så orolig med 1:700.
  • Flisan79

    Fick 1:20 000 både vid 30 och 32 års ålder. Bästa resultatet man kunde få på sös.
    Har för mig att nackspalten var samma som din ts så det måste vara andra faktorer.

Svar på tråden KUB 1:600 vid 32 års ålder vad fick ni ?