• Asko

    Jag blev hjälpt av naturligt progesteron!

    Jag fick tidigt veta att jag hade PCO och antagligen skulle få svårt att få barn utan kraftig hormonpåverkan. Trots detta blev jag spontant gravid med mitt första barn och glädjen var stor Glad När vi senare försökte få till ett syskon så gick det bara inte, vi fick missfall på missfall Gråter
    Då började jag läsa på om vad det kunde vara som orsakade dessa missfall och upptäckte att många kvinnor lider av progesteronbrist och att ett av tecknen på det är att man får missfall eller har svårt att bli gravid.

    Jag hittade en kräm med naturligt progesteron (eftersom jag också läste att syntetiskt hormon drastiskt ökar risken för cancer) som heter ProgesterAll och började smörja mig med den. Efter 2 månader var jag gravid och fick behålla barnet Glad Nu har jag fått ytterligare ett barn med hjälp av ProgesterAll och har nu 3 mirakelbarn som läkarna sa att jag inte skulle kunna få.

    Jag vill bara dela med mig av min historia och vad som hjälpte mig. Det funkar ju säkert inte på alla men om nån eller några kan få sitt efterlängtade syskon så är ju det fantastiskt!
    Ni kan läsa om krämen här http://www.whiteday.se/progesteron.html

    Kram till er och håll hoppet uppe!

  • Svar på tråden Jag blev hjälpt av naturligt progesteron!
  • Lillstoran

    Intressant och tack för att du delar med dig! Fick ju Crione vid IVF men bara till TD.

  • Småland

    hej! jag vet inte om det var progesterall eller start med levaxin som hjälpte mig att få bebis att stanna kvar efter tre mf:s. Men GLAD är jag och skulle säkert ta krämen igen. Däremot tyckte min gynekolog att de var "rent VANSINNE" att använda progesterall;)

  • Lillstoran

    Vad är det för skillnad på naturligt och receptbelagt progesteron ? En fråga till - EFTER - positivt test. Är det ofarligt att fortsätta med progesteron eller kan det skada fostret och hur länge?

  • Asko

    #3 Skillnaden mellan naturligt och receptbelagt progesteron är att det receptbelagda är syntetisk (och ökar cancerrisken) medan den naturliga är så kallad bioidentisk. När det gäller naturligt progesteron så bör du fortsätta  smörja dig efter att du blivit gravid. Det hjälper kroppen att hålla kvar barnet. Det skadar inte barnet på något sätt, snarare tvärtom! Du ska helst smörja dig genom hela graviditeten.

  • pajas77

    en fråga till dig asko !! när började du att smörja med progesteron krämen ,,började du samma dag som ägglossningen eller när ? man ska tydligen inte börja för tidigt om man vill bli gravid !!

  • Egget13

    Detta är originalkrämen som John Lee själv rekommenderade sina patienter. Den andra där det står John Lee är hans släktingars försök att tjäna pengar på hans kunnande.

     Emerita Progest 4oz och den finns att köpa på http://wellwoman-europe.com/acatalog/Emerita-Paraben-Free.html#a0124


    Jag litar mer på denna kräm än den andra då en i som bor ett kvarter bort håller i hormonkurser och har träffat John Lee flera ggr när han levde.

    Man ska smörja in sig med en klick, stor som en ärta, morgon o kväll. MEN i v. 5-15 ska man smörja in sig 3 ggr om dagen. Efter v. 15 ska man succesivt minska  på den klicken mitt på dagen för att sen inte ta den alls. En vecka innan BF ska man sluta med krämen. Denna har hjälpt två av mina vänner att bli gravid o få behålla sina barn. Båda mellan 35-40 år.

    Jag fyller 40 om 2 månader och är nu gravid i v. 13 första barnet via IVF (läs min pres) Glad 
     
  • Egget13
    pajas77 skrev 2012-08-13 09:30:56 följande:
    en fråga till dig asko !! när började du att smörja med progesteron krämen ,,började du samma dag som ägglossningen eller när ? man ska tydligen inte börja för tidigt om man vill bli gravid !!
    Försöker man bli gravid ska man smörja in sig från ägglossningen fram till menstruation och sen sluta för att hålla uppe till nästa ägglossning.

    Får du ingen mens, Grattis! så bara fortsätt o smörja 2 ggr om dagen med en klick stor som en ärta. Den krämen jag köpte finns både beskrivning vart du ska smörja samt en doseringssked.

    Till en graviditet ska det räcka med 1,5 tub. Försöker du bli gravid så köp paketet med 3 tuber så har du så du klarar dig.

    Lycka till :=) 
  • KanDetHändaNu

    Alltså de här inlägget låter som en reklamannons. och vart ska man smörja in detta klet någonstans?
    Tycker det låter mer som hokuspokus. om folk tycker att det hjälper så kan det ha och göra med placeboeffekten, har det ens gjorts några studier där dom jämnför denna creme mot en helt vanlig bodylotion?

  • Egget13
    KanDetHändaNu skrev 2012-08-26 23:35:22 följande:
    Alltså de här inlägget låter som en reklamannons. och vart ska man smörja in detta klet någonstans?
    Tycker det låter mer som hokuspokus. om folk tycker att det hjälper så kan det ha och göra med placeboeffekten, har det ens gjorts några studier där dom jämnför denna creme mot en helt vanlig bodylotion?
    http://www.johnleemd.com/

    Man ska smörja på handlederna, knävecken nacken etc där huden är tunn.

    Har två vänner. En helt barn lös men sen hon började med denna kräm fick hon sitt första barn vid 38 år o sitt andra barn vid 40.

    Den andra kompisen fick ett barn när hon va ung, runt 20 sen blev de inga fler trots att hon hade samma man. Hon gick på hormonkurs till damen som bor i vårt område och började med denna kräm o 2 månader senare var hon gravid 36 år gammal o fick ett barn till strax innan hon skulle fylla 38., Denna dam hade själv gått kurs hos Naturläkaren John Lee som har träffat han många gånger o blev vän med.

    Vet inte om det funkar, men jag har misslyckade IVF o denna gången lyckades jag... Det är värt ett försök iaf tycker jag. 
  • Egget13

    Du frågade om forskning... John Lee som är naturläkare har forskat på det. Googla på progesteron o naturligt progesteron så hittar du en del...

Svar på tråden Jag blev hjälpt av naturligt progesteron!