• Olivialinder

    Sökes unga mammor i Göteborg!!

    Hej mitt namn är Olivia och jag är 19 år och mamma till min lilla dotter Charlie som är 5 veckor.

    Nu så letar jag efter unga mammor i göteborg som kanske vill träffas o kanske ge varandra tips.

    Hade varit kul o hitta några som är i ens egen ålder och har barn:) 

     

  • Svar på tråden Sökes unga mammor i Göteborg!!
  • SagasMamma10

    Hej!:) Jag heter Nathalie och är 22 år, är mamma till Saga som är två år, väntar lillebror/lillasyster i början på maj. Hade också tyckt att det vore roligt å träffa andra mammor i samma ålder som går igenom samma sak! Jag är den enda i min kompiskrets som har barn så att få träffa/ prata med någon annan mamma hade varit jätteroligt!:)

  • AmsN

    Hej!
    Bor också i Mölndal och letar efter nya kontakter :)
    Heter Malin, är 24, har en son på 3,5 och väntar  också barn i maj.  

  • AmsN

    först fick jag 8 maj men efter ultraljudet fick jag 17. hoppas dock mer på 8:e för min son är född 17 maj :P tråkigt om båda har samma födelsedag. 
    när är du beräknad?
    tycker du det är någon skillnad på din första graviditet och denna? själv så känner jag stor skillnad, började få sammandragningar tidigt. förra gången har jag för mig att jag fick det de sista två månaderna bara.  

  • SagasMamma10

    Aha det skiljde ju ändå ganska många dagar då..
    Nämen oj haha vilken tajming!! Får hoppas att den nya kommer en annan dag så dom får varsin födelsedag:P
    Jag är beräknad den 2 maj:)
    Ja gud ja jag tycker att det är jätteskillnad!!
    Jo jag håller med dig. Jag kände även bebis röra på sig mycket tidigare denna gång, kanske för att man vet hur det känns nu andra gången(:
    Denna bebisen rör på sig varenda dag och inte lite heller!! Min dotter kände jag inte alls såhär tydligt:)
    Rör din bebis mkt på sig?

  • AmsN

    ja det gjorde jag med. man trodde la att de va gaser man kände första gången :P 
    ja herregud det är verkligen fart där inne. och han (är antagligen en han) verkar ha fattat tycker för mina högra revben för han är alltid där i sparkar, speciellt när jag ska sova. sen tror jag han gör kullerbyttor där inne ibland.
    vet ni vad det är för kön?  

Svar på tråden Sökes unga mammor i Göteborg!!