• lotie

    Pognae bärsele eller Ergobaby? Nån som ska sälja?

    Väljer mellan dessa två selar. Rar emot alla tips bra och dåliga. Gärna tips på var de finns billigare eller nån som ska sälja?

  • Svar på tråden Pognae bärsele eller Ergobaby? Nån som ska sälja?
  • Flickan och kråkan

    Är du lite längre så passar ergo bättre. Är du kortare så passar pognae bättre. Ska du bära bebis under 3 månader mycket i sommar så skulle jag välja en annan som inte har ett så tjockt och bylsigt spädbarnsinlägg.

  • lotie
    Flickan och kråkan skrev 2014-01-13 13:40:38 följande:

    Är du lite längre så passar ergo bättre. Är du kortare så passar pognae bättre. Ska du bära bebis under 3 månader mycket i sommar så skulle jag välja en annan som inte har ett så tjockt och bylsigt spädbarnsinlägg.


    Tack för svar:)

    168 vad räknas det som? Är dock smal med. Tycker pognae är snyggare och bra med vädringen men gillar fickan att lägga mobil i på ergobaby så man har fria händer. Har en bärsjal jag har tänkt första tiden.
  • Flickan och kråkan
    lotie skrev 2014-01-13 22:27:20 följande:
    Tack för svar:)
    168 vad räknas det som? Är dock smal med. Tycker pognae är snyggare och bra med vädringen men gillar fickan att lägga mobil i på ergobaby så man har fria händer. Har en bärsjal jag har tänkt första tiden.
    Är du 168 så skulle jag tro att båda passar fint om du undviker ergo sport (en modell av ergo som passar stora bärare bäst). Båda selarna går att dra åt ordentlig på höftbältet vilket behövs om man är smal. På ergon är det axelremmarna som blir för långa om man är just kort. Jag är 160 och ergon sitter inte ultimat. Ska du sjala inledningsvis (bra val ) så slipper du ju spädbarnsinlägget. Mer ett smakval för dig helt enkelt då. Ett plus med Pognae tycker jag är den lilla panelförlängaren som gör att ett äldre barn får bättre stöd.
  • lotie

    Jag har sett att de finns där men svenska Pognae har gått ut med varning att det inte är äkta och att de inte får sälja dem via eBay. Ska vara tunnare sömmar mm. Är det något som du har märkt? Fick du med ryggstöd och förvaringspåse med?

  • livetsmitt

    Hej
    Vi ska sälja vår Ergobaby, eftersom vår dotter nu är alldeles för stor för den. Jag kommer inte just nu ihåg exakt vilken modell det är. Vi har använt totalt vid en handfull tillfällen på en utlandsresa. Vår dotter var då drygt ett år. Jag tror att nypris var ca 1200, så vi skulle gärna vilja ha 750 kr för den, men det kan vi diskutera.

    Jag bor i Stockholm, så vi skulle kunna ses på stan om det passar dig. Inboxa mig om du är intresserad!

  • daimstrut

    Jag köpte min på eBay för två och ett halvt år sen. Den känns definitivt äkta. Fick med ryggplatta, förvaringspåse, några benvärmare. Allt kändes väldigt äkta inkluderat broschyrerna på koreanska. Köpte en till en släkting för 1,5 år sen också, inget konstigt med den heller.

Svar på tråden Pognae bärsele eller Ergobaby? Nån som ska sälja?