• Mli 014

    tjej-bråk över möhippa så jä-la barnsligt!

    Därför väljer jag att lägga tråden i sandlådan.

    Problemet:
    En grupp tjejer ska komma överens om ett datum för möhippan.

    helgerna delas in sådan här:
    "Ledarens" åsikter står för sig mina i parentes.

    1. Denna helg Ska det vara! (Min 30-årsdag)

    2. Ska ut och resa och vill inte flyga bakis
    (Midsommar, men inget problem)

    3. Är i Turkiet no go.
    (Fin fin helg)

    4. Är i Turkiet no go.
    (Fin helg)

    5. Helgen innan bröllopet där får man inte hålla möhippa enligt traditionen.
    (Ok. Det visste jag inte)

    6. Bröllopet.

    Ledaren är självutnämnd och har inte frågat brudens syster om hon vill vara med.
    men enligt traditionen så spelar systern inte stor roll tydligen?

    Jag är villig att droppa min födelsedag om det är det enda datumet som systern kan.
    för bruden betyder mycket för mig. Men jag vill gärna ha lov att fira min 30-årsdag som är på den gällande lördagen utan att veta att en av mina bästa vänner firas utan mig.

    Eller är jag bara obstinat, och bör skita i min födelsedag för gruppens skull?


  • Svar på tråden tjej-bråk över möhippa så jä-la barnsligt!
  • cloudberry79

    Klart systern ska vara med på möhippan! Och, vad säger att man inte får ha den helgen före bröllopet? Aldrig hört något liknande!


    Just NO.
  • Mli 014
    cloudberry79 skrev 2014-04-02 20:46:07 följande:
    Klart systern ska vara med på möhippan! Och, vad säger att man inte får ha den helgen före bröllopet? Aldrig hört något liknande!



    Jag studsade på detta med.

    Nu har jag kontaktat systern fast de övriga inte var så glada för det.

    mest för att jag vet att bruden skulle bli ledsen om inte hennes syster var med.

    Men det är väl inget självändamål att ordna en hippa? Det handlar väl om bruden?
  • Fiona M

    till möhippan bjuds traditionellt de kvinnliga vännerna, det är inte tärnan som sållar.
    har heller aldrig hört "regeln" att den inte får hållas helgen innan bröllopet, då trodde jag snarare precis i anslutning till bröllopet var ett no-no som bara hände i amerikansk film.

Svar på tråden tjej-bråk över möhippa så jä-la barnsligt!