• MuppinCowboy

    Vad är Historien bakom er avatarbild?

    Vad är Historien bakom er avatarbild?

    - Vad är det, varför har ni valt den osv

    Fick inspiration till tråden av en medlem som frågade om min avatar, jag svarade google, men vill utvecka det lite och även fråga om era avatarer

    Själv har jag valt kaninen från låten 'Everyone else has had more sex than me' av gruppen TISM
    Deras video är hysteriskt rolig




    Jag gillade min 'Karate Kid-pose' lite bättre än dom andra som fanns, och tog bort siffran som ska stå på kaninen för att visa hur många partners man har haft, haha ha



    Dumhet diskriminerar inte
  • Svar på tråden Vad är Historien bakom er avatarbild?
  • Mercurialis

    Jag ville inte längre ha en bild på mig själv eller barnen utan letade runt bland mina senast tagna foton och det blev detta.


    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • MuppinCowboy
    Mercurialis skrev 2014-04-23 10:43:42 följande:
    Jag ville inte längre ha en bild på mig själv eller barnen utan letade runt bland mina senast tagna foton och det blev detta.
    Ibland ser man inte vad som är på bilden och då brukar jag kika in på medlemmens sida för att se en större bild, På en del sidor går det dock inte så ibland spekulerar man hej vilt med sig själv vad det ska föreställa Skrattande
    Dumhet diskriminerar inte
  • MuppinCowboy
    Monchichier skrev 2014-04-23 10:46:28 följande:
    Jag tycker att det säger sig självt lite, eller?
    haha ha jo Skrattande
    Dumhet diskriminerar inte
  • Mercurialis
    MuppinCowboy skrev 2014-04-23 10:48:00 följande:
    Ibland ser man inte vad som är på bilden och då brukar jag kika in på medlemmens sida för att se en större bild, På en del sidor går det dock inte så ibland spekulerar man hej vilt med sig själv vad det ska föreställa Skrattande
    Min sida kommer du inte in på, tror jag. Sorry! Och det kanske är svårt att se vad det föreställer, när bilden är så liten.

    Fotot tog jag inför en släktmiddag för några år sedan och föreställer ett vinglas.


    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • KramKalas

    Ville ha nåt neutralt och så tycker jag de e fint när bakgrunden är vit så att det är svårt att avgöra var gränsen mellan bilden och bakgrunden går. Hittade den på google


  • MuppinCowboy
    Sissel skrev 2014-04-23 10:48:49 följande:
    Jag gillar mårdar. Typ de vackraste djur som finns.
    Gullig bild Skrattande
    Mercurialis skrev 2014-04-23 10:52:22 följande:
    Min sida kommer du inte in på, tror jag. Sorry! Och det kanske är svårt att se vad det föreställer, när bilden är så liten.

    Fotot tog jag inför en släktmiddag för några år sedan och föreställer ett vinglas.
    Jag såg så långt om till något glasföremål (gillar den gröna färgen)

    På vissa tror man att man har koll men sen när man ser bilden i stort format blir man snopen FörvånadSkrattande
    KramKalas skrev 2014-04-23 10:52:49 följande:
    Ville ha nåt neutralt och så tycker jag de e fint när bakgrunden är vit så att det är svårt att avgöra var gränsen mellan bilden och bakgrunden går. Hittade den på google
    Den är vacker, och samtidigt lite spöklik på samma gång


    Dumhet diskriminerar inte
  • lövet2

    Jag hade någon vag tanke om att det skulle vara en bild på mig själv, för att visa att jag stod för det jag skrev. Men ... så hade jag ju då tonårsdöttrar. De protesterade hejvilt! För det första skulle man inte vara för öppen på Internet överhuvudtaget, och för det andra skulle de få skämmas i hjäl om någon såg bilden på mig och kände igen mig. Eftersom jag var nybörjare på nätet, så följde jag deras råd och instruktioner. Det blev alltså en kompromiss; en bild på mig men bakifrån. Sedan har jag bytt bild då och då till något som visar mig men inte ansiktet.

  • MuppinCowboy
    lövet2 skrev 2014-04-23 12:06:08 följande:
    Jag hade någon vag tanke om att det skulle vara en bild på mig själv, för att visa att jag stod för det jag skrev. Men ... så hade jag ju då tonårsdöttrar. De protesterade hejvilt! För det första skulle man inte vara för öppen på Internet överhuvudtaget, och för det andra skulle de få skämmas i hjäl om någon såg bilden på mig och kände igen mig. Eftersom jag var nybörjare på nätet, så följde jag deras råd och instruktioner. Det blev alltså en kompromiss; en bild på mig men bakifrån. Sedan har jag bytt bild då och då till något som visar mig men inte ansiktet.
    När det gäller vissa saker ska man lyssna på barn för dom har mer koll på läget (sen att dom inte alltid har lika bra koll är en annan sak Skrattande

    och din bild är ett praktexempel på hur fel man kan ha - jag trodde först det var en struts/koala/uggla, ja helt enkelt ett djur av något slag, haha ha
    Dumhet diskriminerar inte
  • Grappa
    lövet2 skrev 2014-04-23 12:06:08 följande:
    Jag hade någon vag tanke om att det skulle vara en bild på mig själv, för att visa att jag stod för det jag skrev. Men ... så hade jag ju då tonårsdöttrar. De protesterade hejvilt! För det första skulle man inte vara för öppen på Internet överhuvudtaget, och för det andra skulle de få skämmas i hjäl om någon såg bilden på mig och kände igen mig. Eftersom jag var nybörjare på nätet, så följde jag deras råd och instruktioner. Det blev alltså en kompromiss; en bild på mig men bakifrån. Sedan har jag bytt bild då och då till något som visar mig men inte ansiktet.
    Haha, jag har alltid tyckt att din bild är så vidrig för den ser ut som nåt sjukt djur!! Men nu när jag klickar på den ser jag vad det är.
  • Orcha

    Hade tidigare två rollsroyce-rattar och tänkte mig ett experiment när jag bytte.
    Kan meddela att det blev exakt som jag förutspådde.

    Nu är jag för slö för att byta men tänker mig en bild antingen på en orca eller en orch framledes.
    Skrattande


    Allt har en mening och korven den har två. Eller är det ändor? Jo ändor menar jag nog.
  • MuppinCowboy
    Orcha skrev 2014-04-23 12:19:48 följande:
    Hade tidigare två rollsroyce-rattar och tänkte mig ett experiment när jag bytte.
    Kan meddela att det blev exakt som jag förutspådde.

    Nu är jag för slö för att byta men tänker mig en bild antingen på en orca eller en orch framledes.
    Skrattande

     Du bytte alltså två rattar mot en bakdel?

    Man är så van vid att visa medlemmar har en speciell bild, det blir en del av deras identitet liksom, så när den ändras blir man förvirrad :D



    Dumhet diskriminerar inte
  • La Lola

    Alma tog detta fotot på mig i somras eller nåt sånt när vi stod o väntade på bussen.
    Jag var inte riktigt medveten om att hon fotade.


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Vad är Historien bakom er avatarbild?