• Trinity78

    Grupp för sekundär barnlöshet på Facebook?

    Ja, som rubriken lyder: finns det någon grupp för sekundär barnlöshet på Facebook? Jag har sökt efter en men inte hittat något. Kanske är de hemliga om de nu finns? Nån som vet? 


    Reproductively challenged
  • Svar på tråden Grupp för sekundär barnlöshet på Facebook?
  • Anonym (Vill också gå med)

    Hade gärna gått med om det fanns någon. Vi längtar efter syskon till vår son på 3,5 år. Börjar vår utredning nu i oktober efter 1 års försök. Inte så långt än, men längtan är enorm och den här processen tar så mycket kraft, det känns som ett pendlande mellan hopp och förtvivlan varje månad :( Hur ser det ut för er?  Pratar gärna med fler i samma situation.  

  • Trinity78
    Anonym (Vill också gå med) skrev 2014-09-27 09:19:21 följande:

    Hade gärna gått med om det fanns någon. Vi längtar efter syskon till vår son på 3,5 år. Börjar vår utredning nu i oktober efter 1 års försök. Inte så långt än, men längtan är enorm och den här processen tar så mycket kraft, det känns som ett pendlande mellan hopp och förtvivlan varje månad :( Hur ser det ut för er?  Pratar gärna med fler i samma situation.  


    Vår son är också 3,5 år Det tog 5 år innan vi blev gravida med honom och nu har vi försökt i 2 år. Vi får ju inte ivf nu eftersom vi redan har barn, men jag ska få komma till infertilitetssköterskan på gynmottagningen. Dessutom har jag skickat en egenremiss till endokrinologen eftersom det verkar vara något fel med mina hormoner. 

    Vet du vad som är "fel" på er? Hade ni svårt första gången också? 
    Reproductively challenged
  • Anonym (Vill också gå med)

    Oj, 5 år. Vilka kämpar ni är! För oss tog det på 2:a försöket sist. Vi vet inte varför det inte har gått än nu men hoppas få mer svar under utredningen. Har rejäla pms-besvär sedan sonens födelse, vet inte om det har något med saken att göra eller om det bara är en slump att de inte tagit sig. Vi ska till Carlanderska i Göteborg. Vi betalar utredningen själva, men känner att det är värt det för att eventuellt se om det finns något annorlunda vi kan göra för att öka våra chanser för att bli gravida på egen hand. Så ni gjorde ivf sist?

    Åldern borde vi i af inte ha som ett hinder. Jag är 30, mannen 36.

  • scruffy82
    Anonym (Vill också gå med) skrev 2014-09-27 09:19:21 följande:

    Hade gärna gått med om det fanns någon. Vi längtar efter syskon till vår son på 3,5 år. Börjar vår utredning nu i oktober efter 1 års försök. Inte så långt än, men längtan är enorm och den här processen tar så mycket kraft, det känns som ett pendlande mellan hopp och förtvivlan varje månad :( Hur ser det ut för er?  Pratar gärna med fler i samma situation.  


    usch samma här, ny karl sen 1,5 år och försökt 1 år,,frustrerande
  • Mnm95

    Startades det någon Facebook grupp för sekundär barnlöshet? Skulle gärna också gå med i en sån grupp.

Svar på tråden Grupp för sekundär barnlöshet på Facebook?