• honsomingen

    Övertala sambo

    hej jag har en liten fundering, Jag är en rätt ung tjej som drömmer om att ha barn rätt snart men min kära sambo säger att han inte är redo osv. Han är dock 20 så jag förstår det han säger, men mammahjärtat har svårt att ta in det.

    När blev du redo att bli pappa? Kommer han någonsin bli redo (teoretiskt)? När bestämde du dig för att bli pappa? 

    Vill ha tips och råd, vill inte verka tjatig på nå vis men det börjar tära på mig,,,

  • Svar på tråden Övertala sambo
  • Ful Anka

    Det där med en lång gedigen utbildning och en bra inkomst med pengar sparade är inget som tär på dig då? Jag skaffade barn när jag hade 50.000 kr på banken.


    This is my life and I don't care
  • Söndermarken

    Vill inte vara negativ egentligen men att övertala nån till nånting har jag alltid aktat mig för, allt blir så mycket lättare när båda vill samma saker :/

  • KakanSmakan
    Ful Anka skrev 2014-12-11 16:07:48 följande:

    Det där med en lång gedigen utbildning och en bra inkomst med pengar sparade är inget som tär på dig då? Jag skaffade barn när jag hade 50.000 kr på banken.


    This is my life and I don't care
    50.000 på banken? Vi lever nog i väldigt olika världar. Vad spelar 50.000 kr för roll...? Jag kanske missuppfattar dig, men anser du att det är en bedrift att ha 50.000 på banken?

    (Ursäkta att jag är oartig, men jag är bara chockad av ditt svar till TS).
  • Söndermarken

    Det ful anka menar är väl att man bör väl vara förberedd bland annat ekonomiskt för att sätta ett barn till världen .

  • Ful Anka
    Söndermarken skrev 2014-12-11 19:34:47 följande:

    Det ful anka menar är väl att man bör väl vara förberedd bland annat ekonomiskt för att sätta ett barn till världen .


    Helt rätt uppfattat. Det var en metafor.
    This is my life and I don't care
  • KakanSmakan
    Ful Anka skrev 2014-12-11 21:07:37 följande:
    Helt rätt uppfattat. Det var en metafor.
    This is my life and I don't care
    Skönt att höra. Blev lite orolig.
Svar på tråden Övertala sambo