• Lovice

    Planera barn som ensamstående i Malmö/Lund

    Hej!

    Jag planerar att försöka få barn som ensamstående genom insemination och söker andra i liknande situation för nätverkande.

    Någon som känner sig träffad? =)

  • Svar på tråden Planera barn som ensamstående i Malmö/Lund
  • Sofiej84

    Hej, jag är inne på precis samma tråd.

    Har börjat kolla upp kliniker i Danmark och ska snart gå och göra de tester som skall göras

  • Lovice

    Kul! Har du funderat länge? Jag har nog tänkt på detta "lite löst" i kanske fem år och aktivt i ca tre år. Det känns som en rätt lång tid när jag nu känner att jag är redo att försöka.

  • turkos77

    Hej.

    Jag planerar att göra mitt första försök om cirka en månad. Bor utanför Malmö. Har tänkt på detta sen min son föddes och bestämde mig i somras för att nu var det dags. Är väldigt nervös. :)

  • Lovice

    Hej!

    Vad roligt! Jag förstår nervositeten, jag är också nervös. Jag ska ringa och boka tid för journalsamtalet imorgon, och räknar med att åka i slutet av november, om jag hunnit få alla provsvar till dess. Annars får det bli juluppehåll (ägglossning på julafton ...) och ett försök i slutet av januari.

    Är det viktigt för dig att kunna ge din son ett syskon? Jag tänker utifrån att du började tänka på det här alternativet att få barn i och med att din son föddes.

  • turkos77

    Det känns väldigt viktigt att ge min son ett syskon. Plus att jag självklart vill ha fler barn själv. Innan min son visste jag ju inte hur fantastiskt det är med barn. Önskar att jag börjat tidigare. :) om något händermig eller när jag går bort så vill jag inte att han ska vara ensam. Är helt själv med honomi dagsläget och trivs med det.
    Jag tänkte börja med att beställa hem från klinik tror jag. Göra det några ggr innan jag åker till Danmark. Känns smidigare och lättare.

  • turkos77

    Japp. Kommer i en tank. Fryst. Håller sig fryst i ett antal dagar. Sen får man ju fixa det själv med sprutor. Spermian kommer från samma företag som klinikerna använder. Du väljer själv från vem. Har profiler att titta på
    Jag prövar så här först då jag tror det kommer ta tid för mig att bli gravid. Det är billigare o framförallt smidigare att inte behöva stressa till danmark när ägglossning sker.

  • VitaMoln

    Mycket träffad! Bor i Malmö och påbörjar mitt andra inseminationsförsök med ett VUL på onsdag :)

  • turkos77

    Då har jag lagt min första beställning av spermia. Den 20 är det dags för första försöket. Känns nervöst. Det tog över ett år att bli gravid med sonen på vanligt vis så har egentligen ingen större förhoppning. Men skönt att ha börjat.

  • Sofiej84

    Jag har funderat länge och ska till och börja med gå och göra de tester som behövs göras. Har nyligen slutat med mina å-piller, så vet inte riktigt hur länge jag bör vänta innan jag bokar in samtal och ev första insiminerings försök.

    Vad tror ni?

    Är kanske trög, men hur funkade det med att beställa hem sa du?

  • VitaMoln
    turkos77 skrev 2015-11-07 12:39:14 följande:

    Då har jag lagt min första beställning av spermia. Den 20 är det dags för första försöket. Känns nervöst. Det tog över ett år att bli gravid med sonen på vanligt vis så har egentligen ingen större förhoppning. Men skönt att ha börjat.


    Hur har det gått? :)
Svar på tråden Planera barn som ensamstående i Malmö/Lund