• Sussies

    Allergi???

    Jag har en son på 3, 5 år som hittills inte haft några symptom på allergi vad vi märkt.

    I helgen var vi hos vänner med hund och katt, varpå min son blev slickad i ansiktet av deras hund. En knapp timme senare ungefär ser jag att han har röda små fläckar i ansiktet, några runt munnen, hakan och nedre kinderna typ. Som rodnader bara. Han kliade sig också i ögonen. I bilen på väg hem hostade han lite torrt ett par gånger men när vi kom hem var "utslagen" borta, och ingen hosta. Till saken hör att han är lite förkyld just nu, men mest snorig.

    Dock kliar han sig ff mkt i ögonen. Han ser inte irriterad ut eller så men han kliar sig till o från mer än han borde liksom. Vi ska göra ett pricktest efter jul, men jag vill höra om folks erfarenehter, låter detta som pälsdjursallergi? Eller nån annan allergi?

  • Svar på tråden Allergi???
  • Sussies

    Å nej! Hoppas inte! När man gör pricktest, vad kollar läkaren då? JAg menar att jag ju vill veta allt han är känslig mot, kan jag be om nån extra koll?

  • Jag är bara jag

    Ja,det låter som det. Min allergi upptäcktes när en hund slickat mig i ansiktet,jag reagerade dock mycket värre med astma och allt. Vid pricktest kollas man för allt som man misstänker man är allergisk mot. Är det så är det mediciner och undvikande av hundar-och mest troligt andra pälsdjur- som gäller.

  • Långbenopluto
    Sussies skrev 2015-12-16 15:04:59 följande:

    Å nej! Hoppas inte! När man gör pricktest, vad kollar läkaren då? JAg menar att jag ju vill veta allt han är känslig mot, kan jag be om nån extra koll?


    Be om att testa det vanliga. Läkaren vet vilka det är.

    Vi vägrade pricktest och sonen fick lämna vanligt blodprov istället.
  • Monkii

    Det är ganska påfrestande att göra pricktest så för en så liten hade jag inte bett om massa extra allergener utan bara de som man misstänker.

  • Långbenopluto
    Sussies skrev 2015-12-16 16:17:35 följande:

    Varför vägrade ni det?


    Min son är autistisk så det är svårt att få honom att sitta still....
Svar på tråden Allergi???