• zeezoo

    12 timmars flygning med 12 månaders bebis

    Vi ska åka till thailand med vår då 12 månaders bebis. Vi ordnade så att vi fick lite extra benutrymme för att vi tänkte att vi skulle kunna ha honom liggandes på golvet när han somnat.

    Nu har jag precis fått reda på att man inte får ha barnen liggandes på golvet.

    Någon som har något bra tips och erfarenhet på hur man gör på långgflygningar? Som sagt 12 timmar...

  • Svar på tråden 12 timmars flygning med 12 månaders bebis
  • FruNyfiken

    När mina tvillingar var små hyrde vi babysängar på flyget. Du måste ringa och boka, för de har bara några per flygning. Sängarna monteras mot vägg framför eller på ryggen framför. Helt perfekt! Twinsen sov från Stockholm till Dubai.

  • Dixie
    FruNyfiken skrev 2016-07-24 18:09:46 följande:

    När mina tvillingar var små hyrde vi babysängar på flyget. Du måste ringa och boka, för de har bara några per flygning. Sängarna monteras mot vägg framför eller på ryggen framför. Helt perfekt! Twinsen sov från Stockholm till Dubai.


    ett 12 månaders är nog för stor för en babycot - de brukar ha viktgräns, men ring och kolla - kan vara värt ett försök! 
  • Lia4

    Vi flög till Sydamerika när vår ena var 12 månader. Fick en babycot men han var för stor för den. Han satt i vårt knä hela resan. Har för mig att vi hade 16 timmar total flygtid.

    Ska också till Thailand snart och kommer då ha en 13-månaders som jag räknat med ska sitta i knät :).

  • Kattenihatten

    Vi åkte till Thailand med vårt första barn när hen var 11 månader. Hen sov i våra knän nästan hela resan, har för mig att vi lyfte från Sverige vid 21-22-tiden på kvällen. Hen låg raklång över våra ben och vi fällde upp armstödet mellan oss. Det gick hur bra som helst!

    Vårt barn var van att somna med vällingflaskan så vi hade med flaska och pulver och så köpte vi kallt vatten på flygplatsen och hade en tom termos som vi fick påfylld med hett vatten på ett café på flygplatsen (innanför säkerhetskontrollen). Så just innan vi gick på flyget blandade vi lagom varm välling i flaskan som vårt barn fick vid starten och då somnade hen och sov sedan hela resan.

    Lycka till och hoppas att ni får en härlig semester!

  • Angelinap

    Hoppas verkligen på barnfria flygningar snart. Att utsätta alla andra me en så liten på en flygning och stor risk för skrik och gnäll. Egoistiskt och samtidigt oschysst mot sin bebis.

  • Lia4
    Angelinap skrev 2016-07-24 22:23:06 följande:

    Hoppas verkligen på barnfria flygningar snart. Att utsätta alla andra me en så liten på en flygning och stor risk för skrik och gnäll. Egoistiskt och samtidigt oschysst mot sin bebis.


    Hoppas du känner att ditt "svar" verkligen gav Ts något :)
  • Dixie
    Angelinap skrev 2016-07-24 22:23:06 följande:

    Hoppas verkligen på barnfria flygningar snart. Att utsätta alla andra me en så liten på en flygning och stor risk för skrik och gnäll. Egoistiskt och samtidigt oschysst mot sin bebis.


    då hoppas jag de snart inför flygningar fria från medelåldersmän som tvunget ska börja sin semester med att dricka sprit tidigt på morgonen och fortsätta på planet för att sedan snarka sig igenom resan...... finns säkert många andra störningsobjekt till på resor, kanske vi ska inför olika resor för dem alla....
Svar på tråden 12 timmars flygning med 12 månaders bebis