• ebe91

    någon som har britax römer max-way?

    Dags att köpa bilbarnstol åt dottern, försökt googla och just nu lutar det åt britax römer max-way, men hittar inga kundrecensioner! Ni som har eller har provat den, vad har ni att säga om den? Stolen kommer placeras bakom föraren eller i mitten (har redan ett barn i barnstol som är placerad bakom passagerarstolen).

    Vi har en axkid duofix nu, är nöjd med den men det finns inte en chans att en likadan får plats bakom förarsätet. Jag vill inte ha isofix på den nya heller, då det känns som att det inte går att flytta bak/fram stolen + att det bara räcker till 18 kg. Vi har en passat om det nu spelar någon roll... :)

  • Svar på tråden någon som har britax römer max-way?
  • sairda

    Jag har en sån i sonens mormor och morfars bil då jag inte själv har bil utan åker med dem och handlar och på shoppingresor och utflykter. Sonen sitter riktigt bra i den och kan sova bra också utan aty huvudet faller ner. Bra skydd från sidorna tycker jag det är om man skulle krocka så och det är vad jag har förstått en lite mindre stol. Den går inte att ha imitten på alla bilar utan vilka står i manualen. Vi har den på passagerarsidan bak då man inte fick ha den i mitten i deras bil, sen har vi också en kil så den lutar mera vilket behövs i deras bil, en nissan almera family ( superliten bil, absolut igen familysize )

    Han är nu 10 månader och 77.5 cm lång. Började använda den i oktober då han började ha tjockare overaller då bältet satt så dåligt i babyskyddet då de va trångt. Han satt också då riktigt bra i det :)

    Här finns en recension av stolen, känner henne personligen och vet ayt hon är ärlig i sina åsikter :)

    litenmenklok.blogspot.fi/2016/06/recension-britax-max-way-bilbarnstol_10.html

  • ebe91
    sairda skrev 2017-02-03 16:42:15 följande:

    Jag har en sån i sonens mormor och morfars bil då jag inte själv har bil utan åker med dem och handlar och på shoppingresor och utflykter. Sonen sitter riktigt bra i den och kan sova bra också utan aty huvudet faller ner. Bra skydd från sidorna tycker jag det är om man skulle krocka så och det är vad jag har förstått en lite mindre stol. Den går inte att ha imitten på alla bilar utan vilka står i manualen. Vi har den på passagerarsidan bak då man inte fick ha den i mitten i deras bil, sen har vi också en kil så den lutar mera vilket behövs i deras bil, en nissan almera family ( superliten bil, absolut igen familysize )

    Han är nu 10 månader och 77.5 cm lång. Började använda den i oktober då han började ha tjockare overaller då bältet satt så dåligt i babyskyddet då de va trångt. Han satt också då riktigt bra i det :)

    Här finns en recension av stolen, känner henne personligen och vet ayt hon är ärlig i sina åsikter :)

    litenmenklok.blogspot.fi/2016/06/recension-britax-max-way-bilbarnstol_10.html


    Tack för svar! Mina barn är rätt små (2-åringen är bara 82 cm/11kg) så hoppas lillan skulle sitta bra i den - alternativet är ju att lillasyster får överta storebrors stol och han får den nya. Måste nog till en affär och kika mer på olika bilstolar... tror även man kan få prova dom i ens bil innan man bestämmer sig. En sån djungel detta är! Enda egentliga kravet (förutom att det ska vara säkert såklart) är ju att sambon måste rymmas i förarstolen.
Svar på tråden någon som har britax römer max-way?