• Nitsrekstar

    Natural Cycles bullshit

    Fler som blivit gravida pga Natural Cycles?

  • Svar på tråden Natural Cycles bullshit
  • Anonym (tjejen)

    Jag läste att natrual cyckes har fått mycjet kritik för de är inte ett helt säkert preventivmedel.

    Så hur ska du göra nu? Ska du behålla barnet?

  • Nitsrekstar
    Anonym (tjejen) skrev 2018-03-22 10:55:15 följande:

    Jag läste att natrual cyckes har fått mycjet kritik för de är inte ett helt säkert preventivmedel.

    Så hur ska du göra nu? Ska du behålla barnet?


    Hej, ja de har fått det äntligen. Nej, ett barn fungerar inte i våra liv just nu och vi anser att vi är för unga.
  • Anonym (tjejen)

    Synd att det blev så här, har du fått hjälp med abort? Hoppas du hittar ett bättre preventivmedel. Jag brukar använda kondom och p-piller, det har funkat för mig.

  • Nitsrekstar
    Anonym (tjejen) skrev 2018-03-22 11:27:42 följande:

    Synd att det blev så här, har du fått hjälp med abort? Hoppas du hittar ett bättre preventivmedel. Jag brukar använda kondom och p-piller, det har funkat för mig.


    Ja. Imorrgon. Ska gå tillbaka till P-ring. Är en av den som avskyr kondom. Förstör hela akten...
  • Anonym (Lite eget ansvar)

    Men lite eget ansvar har man ju ändå. Säkra perioder är ju inget säkert preventinmedel, och det är ju just vad natural cycles går ut på. Kroppen är lynnig och ägglossningen kan flytta sig framåt eller bakåt och eftersom tempen stiger efter ägglossningen så är det ju för sent då. Appen går ju endast efter tidigare cyklar och kan ju omöjligt förutspå när nästa ägglossning kommer inträffa. Däremot är det ju dumt av dom att påstå att det är en säker metod men det är ju många som inte talar om hela sanningen och det är ju upp till en själv att ta reda på om det är sant eller inte.

  • Anonym (Olivia)
    Nitsrekstar skrev 2018-03-22 09:19:21 följande:

    Fler som blivit gravida pga Natural Cycles?


    Det är ju knappast Natural Cycles fel att du inte propsade på kondom när han ville knulla.
Svar på tråden Natural Cycles bullshit