• Lilja543

    Var är min mens? (Cytotec)

    Jag var tvungen att ta Cytotec för nu över en månad sedan på grund av att fostret inte levde vid ultraljud. Innan har jag haft missfall som kommit av sig själv och då har mensen snabbt  kommit igång efter. Vill ju snabbt försöka få barn igen så känns så jobbigt att bara gå och vänta på ägglossning och mens. Är det vanligt att den dröjer? Jag närmar mig 40 år så känns lite stressande överhuvudtaget.  

  • Svar på tråden Var är min mens? (Cytotec)
  • CH90

    Efter mitt första MA så tog jag cytotec (senare skrapning, då det inte funkade) då tog det ett år innan min mens kom tillbaka.. Hoppas verkligen inte så är fallet för dig såklart! Men ja, det är vanligt att den kommer ur balans efter missfall. 

  • Nilee84

    Hej, Även jag fick MA i feb och fick ta flera Cytotec och sist Provera för att få ut allt. Har alltid blödig mycket av Provera som jag använt i kombination med Letrozol för att få till ÄL. Men nu är det som att kroppen inte har något mer att blöda ut... tror man får ha tålamod men jag skulle ringa gyn om inte mensen kommit efter en månad till. Håller tummarna för oss!

  • Önskarbebis2020

    Min mens kom 5 veckor och 2 dagar efter cytotec så fick ägglossning 2 veckor innan dess (tempar) och nu ska jag precis få min andra mens efter mitt ma. För mig har cyklerna blivit längre.

Svar på tråden Var är min mens? (Cytotec)