• MeandHim

    Så jävla besviken!

    10 och 12 år sen jag fick barn så detta blir en sladdis.

    Ny man och idag var det rutin ul. Det blir en kille... IGEN! Har två killar redan, vill inget annat än att få en flicka som är min högsta dröm. Det här var sista chansen och det blir en pojk. Besvikelsen är så jävla stor. (Och om du nu ska komma med pekpinnar och anklaga mig för att jag har två friska barn kan sluta läsa nu! Du känner inte mig och jag har förlorat två barn sen innan så jag vet hur det känns)

    Man måste få önska och med flera graviditeter där jag mått så sjukt jävla illa i HG så var detta lixom sista chansen och besvikelsen är enorm! Jag är sååååååååååå jävla ledsen och sörjer dottern jag aldrig kommer att få. Jag vet att jag kommer älska den här pojken lika mkt när han väl kommer ut.

    Idag ska vi ha gender reveal för alla barnen och familj och jag känner bara för att skita i allt, kan inte glädjas över graviditeten över huvudtaget.

    Jävla skit!

  • Svar på tråden Så jävla besviken!
  • MeandHim
    VickanD skrev 2020-09-18 15:18:56 följande:

    Då var vi här igen...


    Ingen som bad dig läsa eller ens kommentera så varför lägga energi på det om det nu är så tröttsamt?
  • VickanD
    MeandHim skrev 2020-09-18 15:20:24 följande:

    Ingen som bad dig läsa eller ens kommentera så varför lägga energi på det om det nu är så tröttsamt?


    Du skapade en tråd och då är man fri att kommentera bäst man vill. Tog inte speciellt mycket energi.
  • MeandHim
    VickanD skrev 2020-09-18 15:25:54 följande:

    Du skapade en tråd och då är man fri att kommentera bäst man vill. Tog inte speciellt mycket energi.


    Men dåså, skönt!
  • Madame98

    Skjut upp "festen" några dagar så slipper du ta det nu när allt är så färskt. Har förstått att det inte är ovanligt att reagera så, och många reagerar på olika sätt, men det brukar ofta går över ett par dagar efter ultraljudet.

    Så som sagt, vill du känna dig besviken så gör det nu.

    Om ett par dagar lär du dock inse att det är ditt barn oavsett vad barnet har för kön, och kan troligtvis glädjas lite mer då. Då blir det dessutom roligare att dela med sig med alla andra och inte tvinga sig igenom det nu.

  • MeandHim
    Madame98 skrev 2020-09-18 15:46:05 följande:

    Skjut upp "festen" några dagar så slipper du ta det nu när allt är så färskt. Har förstått att det inte är ovanligt att reagera så, och många reagerar på olika sätt, men det brukar ofta går över ett par dagar efter ultraljudet.

    Så som sagt, vill du känna dig besviken så gör det nu.

    Om ett par dagar lär du dock inse att det är ditt barn oavsett vad barnet har för kön, och kan troligtvis glädjas lite mer då. Då blir det dessutom roligare att dela med sig med alla andra och inte tvinga sig igenom det nu.


    Det är en bra idé men alla har lixom haft nedräkning till den här dagen och det är bara jag som vet än, inte ens sambon så det måste lixom hända idag. Kanske lika bra att få det överstökat...
  • Anonym 2345

    Kan förstå till en del din besvikelse. När jag väntade barn nr 2 och vi fick veta på ultraljudet att det är en pojke igen blev jag besviken. Besvikelsen höll i sig ca 2 månader och sedan blev det sakta bättre. Väl på BB var jag överlycklig över vår lilla pojke.

    Är nu i vecka 38 med barn nr 3 och när min man önskade att vi skulle hålla könet som överraskning ville jag inte eftersom jag inte ville riskera att få sådana känslor av besvikelse pånytt men först på BB när barnet väl är fött. När vi fick reda på att barn nr 3 också var en pojke brast jag bara ut i skratt. Visst önskar jag mig en flicka ännu men tydligen är det inte meningen att vi skall få en flicka (detta är sista graviditeten pga att jag har så tunga graviditeter). Jag får istället hoppas på ett barnbarn i framtiden som är flicka.

  • anonym2005
    VickanD skrev 2020-09-18 15:18:56 följande:

    Då var vi här igen...


    Jag tänkte precis samma sak!

    Och på personen som skapade tråden om hur hen tyckte att människor med detta beteende och tankesätt är pinsamma.

    Han möttes av mycket kritik kring vem och vilka som beter sig så, här har vi ju bevis på att det finns dem som gör det.

    Och, ja... skäms på dig.

    Vågar du inte chansa på att det blir en pojke, behåll då trosorna på.
  • Magical

    Vad händer? Har precis läst 3 trådar som alla handlar om besvikelse över pojkar eller glädje över flickebarn eller liknande. 

    Samtidigt har jag sista veckan noterat att det är en ny person på forumet som startade flera trådar kring teman som går ut på att män är "sämre" än kvinnor. Kan det vara samma person bakom allihop? 

  • BeautifulLiz

    Jag blir så matt, HUR kan man sitta och beklaga sig över att ens barn får "fel" kön när FL vimlar av kvinnor/tjejer som kämpar för att ens BLI gravida?

Svar på tråden Så jävla besviken!