• glimteniöga

    Ni som haft hormonspiral

    Har nu haft min hormonspiral i drygt ett år, fortfarande oregelbundna äckliga blödningar. Har även fått sämre hy och minskad sexlust av den och av dessa anledningar tänker jag plocka ut den i januari.

    Ni som haft hormonspiral, hur länge tog det innan kroppen var tillbaka till det normala? Borde väl gå rätt snabbt att komma tillbaka till menscykeln.

    Problemet är ju bara att man nu kommer stå utan preventivmedel igen, ingen panik direkt eftersom jag är singel och inte ligger runt men iallafall.. Har inte lust att pröva några mer av de usla som finns på marknaden, förut använde jag mig bara av koll på ägglossning och finska rycket.. Finns ju såklart alltid en risk ändå men.

  • Svar på tråden Ni som haft hormonspiral
  • Kryddmannen

    Min sambo har kyleen. Hon satta in den för ca 2 år sedan. Ett halv år efter hon satte in de säger barnmorskan att hormonerna ska ha ställt in sig. Vilket också märktes. Har knappt haft sex sen dess då hennes sexlust är typ noll. Men på ett sätt är det väl bra för henne då spiralen gör att hon inte får mens längre.

    Tror det hänger ihop lite, ingen form av menscykel, ingen sexlust.

Svar på tråden Ni som haft hormonspiral