• Anonym (E)

    Frågar ni ny partner om denne har några sjukdomar?

    Tar ni illa uppkom någon frågar?

  • Svar på tråden Frågar ni ny partner om denne har några sjukdomar?
  • Anonym (w)

    Självklart och varför skulle jag ta illa upp för en sån fråga?

  • Anonym (Ja)

    Självklart gör jag det. Frågar rakt ut. Om de har eller någonsin har haft en könssjukdom. Jag är helt ofiltrerad, säger vad jag vill och tänker aldrig mer på det. Ingen har någonsin tagit illa upp /kvinna

  • gungstol

    Jag har nog fått frågan en gång. Blev lite paff men tog absolut inte illa upp. Har aldrig ställt frågan.

    Har någon ens ställt den frågan och fått ett ja?

  • Anonym (qqq)

    Jag har ställt frågan en gång när jag var singel och dejtade. Borde säkert ha frågat alla jag dejtade egentligen, men jag är medelålders och hade väl inte riktigt tänkt på det där. När jag var ung (innan internets barndom) så frågade man inte direkt, men man dejtade ju heller inte online utan de man träffade var oftast folk från samma gymnasium, samma ort osv. Nu kan man så klart träffa helt andra människor som man inte har någon kännedom om alls. 

    Jag har inte fått frågan själv alls, när jag tänker efter. 
    Den person jag frågade var runt 45 år. Kanske blev han lite överraskad över frågan men han fann sig ganska fort. Han svarade något om att han går på regelbundna kontroller på sjukhuset för något (har glömt vad det var) och då tog han alltid blodprov. Därmed menade han att han visste att han inte hade något. Jag sa inget mer, men jag funderade sen, för jag insåg att jag hade för sjutton inte en aning om, om det räcker med blodprov för att veta att man inte har könisar? 

  • Anonym (Fia)

    Nej, jag har inte frågat rakt ut och skulle nog bli lite paff om jag fick frågan. Däremot, när relationen är seriös kan man ju ta upp diskussionen att köra utan skydd och då föreslå att båda ska testa sig för att vara på den säkra sidan. Då kommer man ju in på frågan utan att ställa den rakt ut.

  • Anonym (kvinna)

    Har alltid frågat när det ska komma till att liggas utan kondom. Ingen vill ju använda det numera så det hjälper ju föga, man får ju hpv oavsett, men då har man i allafall tagit upp det.

    Skulle heller aldrig gå in i ett seriöst förhållande utan att båda testas.

  • Anonym (Haha)
    Anonym (Ja) skrev 2021-10-12 13:54:34 följande:

    Självklart gör jag det. Frågar rakt ut. Om de har eller någonsin har haft en könssjukdom. Jag är helt ofiltrerad, säger vad jag vill och tänker aldrig mer på det. Ingen har någonsin tagit illa upp /kvinna


    Samma. Här jag till och med gör test på mig och henne innan vi inleder något allvarligt så är det bara
Svar på tråden Frågar ni ny partner om denne har några sjukdomar?