• rrasmus94

    Bonusförälder

    Hej jag hoppas att jag placerade den här tråden rätt.

    Jag har en bonusdotter på 3 år och dom senaste månaderna så blir hon antingen arg eller ledsen när jag kommer och hämtar henne på förskolan eller när jag kommer in och väcker henne på morgonen.

    Jag har varit med i bilden i över 1 år nu och fram tills nu så har hon accepterat mig utan problem. Vi har det jätteroligt ihop och hon känns väldigt trygg med mig annars.

    Det är främst på morgonen och på förskolan som problemet uppstår och jag vet inte om jag har gjort någonting för att skapa otrygghet eller om det bara är en fas.

    Jag och min tjej har precis haft en väldigt tuff månad med misslyckade aborter och all smärta som kommer ur det.

    Kan detta vara någonting som dottern reagerar på eller har ni några andra idéer?

    Jag känner att jag har svårt att inte ta detta personligt och jag vill verkligen inte vara en otrygghet i deras liv.

  • Svar på tråden Bonusförälder
  • sextiotalist
    rrasmus94 skrev 2021-11-18 10:01:04 följande:

    Hej jag hoppas att jag placerade den här tråden rätt.

    Jag har en bonusdotter på 3 år och dom senaste månaderna så blir hon antingen arg eller ledsen när jag kommer och hämtar henne på förskolan eller när jag kommer in och väcker henne på morgonen.

    Jag har varit med i bilden i över 1 år nu och fram tills nu så har hon accepterat mig utan problem. Vi har det jätteroligt ihop och hon känns väldigt trygg med mig annars.

    Det är främst på morgonen och på förskolan som problemet uppstår och jag vet inte om jag har gjort någonting för att skapa otrygghet eller om det bara är en fas.

    Jag och min tjej har precis haft en väldigt tuff månad med misslyckade aborter och all smärta som kommer ur det.

    Kan detta vara någonting som dottern reagerar på eller har ni några andra idéer?

    Jag känner att jag har svårt att inte ta detta personligt och jag vill verkligen inte vara en otrygghet i deras liv.


    Låter som en treåring som har kommit in i tre-årstrotset
  • rrasmus94
    sextiotalist skrev 2021-11-18 10:43:36 följande:

    Låter som en treåring som har kommit in i tre-årstrotset


    Okej, så du tror inte att jag bör oroa mig?

    Har du något tips på vad jag kan göra eller bete mig för att underlätta vid sånna tillfällen?
  • sextiotalist
    rrasmus94 skrev 2021-11-18 11:53:02 följande:
    Okej, så du tror inte att jag bör oroa mig?

    Har du något tips på vad jag kan göra eller bete mig för att underlätta vid sånna tillfällen?
    Vi hanterade det genom att välja våra strider, acceptera att han blev arg ibland, inte skapa konflikter i onödan.
    Om han blir arg när ni ska gå hem, då är det nog bara att gilla läget, han får bli arg och det blir svettigt. Vägrar han sätta på sig vantar, då gör man ingen konflikt, säger nähä, tar med sig vantarna och hoppas att de åker på senare. Ibland fick han "rätt".
    Värst var väl när han inte visste vad han själv ville, ville sitta i vagnen, han fick sitta i vagnen, då ville han gå, då fick han gå, då skulle han sitta i vagnen igen. Då var det lättast att ha ett skrikande barn i vagnen än ett skrikande barn som inte ville gå (heller). Ofta var det trötthet/hunger som löste ut detta, eller bara en dålig dag
Svar på tråden Bonusförälder