• Miisery

    Hur känns det för er?

    Jag vet att man inte ska jämföra mellan olika graviditeter, men jag är ändå lite nyfiken.


    Är i slutet på vecka 14, kanske fler som är det här? :)


    Vad jag undrar är, hur känns det för er kring livmodern?
    Sticks det, drar det, mensvärks liknande känsla? Eller kanske inget alls :)
    Vad är era symptom helt enkelt.

  • Svar på tråden Hur känns det för er?
  • Anonym (Emmy)

    Är i vecka 15+4 har mensvärk lite då och då annars känner jag mig inte gravid alls. Var trött och mådde illa och hade ont i brösten fram till v9 sen försvann det.

  • Anonym (K)

    Nu är jag inte gravid längre utan har en liten bebis sovandes på magen istället :) 
    Men när jag var dom veckorna kände jag absolut ingenting. Mådde lite illa i början men det avtog runt vecka 12 och sen kände jag mig inte gravid öht förrän jag började känna rörelser i vecka 20

  • morgonskaffet

    Jag är 15+5 och jag känner mig oftast inte gravid. Blir dock andfådd vissa dagar och ibland yr om jag böjer mig ner, och om jag är fysiskt trött då känner jag ont i brösten och spänningar i magen (som att den är svullen som när man har ätit för mycket).


    Om jag är utvilad då känner jag mig som vanligt! fick min energi tillbaka runt vecka 13 ungefär. 

  • Anonym (Bfokt)

    Jag är i vecka 14+4 med första och har sedan två veckor tillbaka ungefär slutat kräkas och brösten ömmar inte lika mycket längre vilket är jätteskönt. Men har de senaste dagarna haft såna smärtor i ligamenten! Känns som jag har kraftig håll i sidan, framförallt den högra. Ibland så jag knappt kan gå upprätt. Även mer molvärk senaste veckan, som håller i sig i typ 5-minutersintervaller. Tycker molvärken kommit och gått med två veckors mellanrum eller nåt, men känns väldigt mycket nu när livmodern också blivit så mycket större. Även börjat få lite ont i ländrygg och bäcken, misstänker tidig foglossning men även den kommer och går beroende på hur aktiv jag är. Tycker den kan vara svårt att veta vad som är vad. Även innan graviditeten kunde man ju ha lite olika känningar i ryggen och magen ibland, men nu kopplar jag precis allt till graviditeten vilket ju säkert inte är rätt. 


    Något jag upptäckte igårmorse som var nytt är att när jag ligger ner på ryggen och är kissnödig och tom i magen så kan jag känna hela livmodern i magen, var den slutar och hur bred den är, det var väldigt häftigt! Den är ju så stor nu!! Bara ett par centimeter under naveln. 

  • Anonym (Lugnt)

    Som många nämnt är dena vecka och där omkring rätt lugna. Möjligen växtvärk. För mig har det varit bästa tiden då illamåendet äntligen släppt. 

Svar på tråden Hur känns det för er?