• Anonym (Jagvetinte)

    Mens 4 dagar senare missfall

    Hej. 


    vill bara bolla lite om min struliga vecka jag har haft. Ligger och väntar på att läkaren ska ringa för jag har en telefon tid idag ( börjar bli väldigt sent på kvällen och väntat hela dagen) 

    iaf det här är vad som har hänt.  


    Jag har min mens som vanligt och sista dagen jag hade mens var den 14/4 
    19/4 upptäckte jag en blödning som jag först trodde var kvar efter min mens men blodet var färskt och väldigt rött. får väldigt ont i magen och bestämmer mig dagen efter att åka till gynakuten,
    efter Kissprov och blodprov samt ultraljud så visar det sig att jag är gravid? Men att jag antagligen har fått ett missfall. Hade ingen aning om att jag var gravid pgr av att jag som sagt har fått min mens osv. 



    Läkaren ville att jag skulle komma in 48 timmar senare för att ta ett nytt blodprov för att se om hormonerna har sjunkit eller inte. Jag har tidigare haft utomkvedshavandeskap och blev akut opererad för inre blödningar. 

    läkaren ringer dagen efter mitt andra blodprov och säger att dom inte vet än on Det är ett missfall för att mina hormoner har stigit, men väldigt lite. Så jag får åka in och göra ett nytt blodprov. Nu ligger jag här hemma och väntar på samtal men som sagt, läkaren har inte ringt än, det är söndag så jag får nog vänta på svar tills i morgon. 

    men jag är väldigt stressad, min mage är väldigt svullen och jag har en molande värk i magen, får ont i magen så fort jag äter och har ett litet illamående i kroppen. Blödningen tog slut efter 2 dagar. 


    Vill bara skriva av mig lite och om ni har någon erfarenhet så får ni gärna dela med er. 

Svar på tråden Mens 4 dagar senare missfall