• Mmmmjjaaahh

    Kan inte komma över vad min man gjorde

    För några år sedan när jag fört vårt första barn och det precis hade gått sex veckor sa min man ?vi måste ligga eller så kommer jag hitta någon annan att ligga med?. Blev då så rädd av tanken att han skulle ligga med någon så vi låg trots att jag absolut inte var redo. När vi väl hade sex så bad jag honom att inte komma i mig då jag fått tillbaka min mens och var livrädd att bli gravid igen. Han kom i mig i alla fall. Jag tog dagen efter piller och var tvungen att ge ersättning för att man inte får amma när man tagit pillret. Kände mig så äcklad och smutsig efter händelsen och kan än idag inte komm över vad som hände. Efter det försvann även mig sexlust och har inte återkommit än. 


    min man tycker att jag borde komma över det då han bett om ursäkt men jag har haft svårt att bearbeta allt. 


    Hur kommer man över en sån sak? Terapi?

  • Svar på tråden Kan inte komma över vad min man gjorde
  • MsFry

    Ja terapi behövs. Men inte för din del. Han behöver gå i terapi för att få insikt i sitt beteende och be dig om ursäkt på sina bara knän och göra allt han kan för att reparera skadan han har åstadkommit. Det var så långt ifrån ett acceptabelt beteende från början så han ska vara dig evigt tacksam att du inte hivade ut honom när han ställde sitt löjliga, omogna, barnsliga krav till att börja med. 

  • Anonym (NNN)
    MsFry skrev 2023-02-05 10:28:16 följande:

    Ja terapi behövs. Men inte för din del. Han behöver gå i terapi för att få insikt i sitt beteende och be dig om ursäkt på sina bara knän och göra allt han kan för att reparera skadan han har åstadkommit. Det var så långt ifrån ett acceptabelt beteende från början så han ska vara dig evigt tacksam att du inte hivade ut honom när han ställde sitt löjliga, omogna, barnsliga krav till att börja med. 


    Håller med inlägget här ovan. 


     


    Din mans beteende var verkligen bortom all rim och reson. Han ska som sagt vara glad för att du inte kastade ut honom direkt. 

  • Anonym (Bka)

    Våldtäkt och utpressning i ett. Vill du verkligen komma över det eller vill du be honom fara åt helvete? 
    Jag tänker att om du vill det så måste han komma til insikt. Det verkar inte som att han har gjort det om hans respons är att du måste komma över det. Terapi för att han ska komma till insikt, inför dig. Ja, kanske. Men du måste ingenting. 

  • Avenia

    Man gör bara inte så. Är han kapabel att utpressa och hota dig på det viset, så är han nog kapabel till en del annat. Sånt där kommer man inte över.

  • Anonym (Äcklad)

    Att du fortfarande vill vara tillsammans med denna man efter det där förvånar mig. 

    Vilket avskum till man.

  • Dekadensen

    Helt bedrövligt det du skriver.
    Att ens tjata efter sex är jäkligt ynkligt.
    Att dessutom göra detta i närtid efter du fött ert gemensamma barn är ju bara sjukt.
    Beklagar. Fullt förståeligt att lusten inte kommit tillbaka.

  • Anonym (Perspektiv.)

    Nej, det var verkligen inte snyggt gjort av honom. 


    Men innan du dundrar iväg, stanna och titta på det med perspektiv, vad är den här saken i ett 40års perspektiv? Vad är den här saken jämfört med att inte få bli farmor och farfar/mormor och morfar tillsammans. 


    Tycker ofta folk här dundrar iväg och uppmanar till skillsmässa? Det här var inte bra, låt honom få veta det och se till att han förstår problemet, därefter släpp det. 


    Se helheten :) 

  • Anonym (Fy fan!)
    Anonym (Perspektiv.) skrev 2023-02-10 21:10:00 följande:

    Nej, det var verkligen inte snyggt gjort av honom. 


    Men innan du dundrar iväg, stanna och titta på det med perspektiv, vad är den här saken i ett 40års perspektiv? Vad är den här saken jämfört med att inte få bli farmor och farfar/mormor och morfar tillsammans. 


    Tycker ofta folk här dundrar iväg och uppmanar till skillsmässa? Det här var inte bra, låt honom få veta det och se till att han förstår problemet, därefter släpp det. 


    Se helheten :) 


    Ja vad är utpressning och våldtäkt i ett 40-årigt perspektiv?
    Ingenting såklart, så länge man får bli mor- och farföräldrar tillsammans! 


     

  • Anonym (Blä)

    Usch vicket svin! 


    Vill du verkligen komma över det? Det verkar bättre att göra dig av med honom. Jag har väldigt svårt att se att en person som kan göra något så vidrigt är särskilt trevlig i övrigt heller. 


    Det här kan knappast vara det enda knäppa/sjuka han har gjort? 

Svar på tråden Kan inte komma över vad min man gjorde