• OnlyOne

    Min särbo säger han är singel

    Vi är i medelåldern och har varit ett par i tre år. 

    En kväll sitter han med mobilen och chattar med någon. Jag ser att han har en chatt med en kvinna. Frågar vem hon är och det är ett gammalt ex. I tråden frågar hon om han har träffat någon. Nej, inget svarar han på det.

    Jag blev så otroligt sårad, besviken och ledsen. Hans förklaring är att han inte vill berätta om allt i sitt liv för henne. Ändå skriver de "några oskyldiga rader" till varandra. Gör man så? Överdriver jag i min reaktion? 

  • Svar på tråden Min särbo säger han är singel
  • Anonym (Rakt på sak)

    Nej, man gör inte så. Det kanske är ett gammalt ex, eller så är det ett nytt ragg, det spelar ingen roll. Huvudsaken är att han vill framstå som singel, antingen som förberedelse för otrohet eller så vill han bara flörta med henne ett tag och vad det nu kan leda till. Jag hade antagligen gjort slut, om han påstår att han inte är i en relation så kan han dra åt h-vete. Det här är allt annat än oskyldigt. Orden säger en sak men hans intentioner är något helt annat.

  • Anonym (Brustet hjärta)

    Det är ett gammalt ex han inte har berättat och det är bekräftat. Jag tror inte att de är färdiga med varandra. Hon bor på andra sidan jordklotet numera men det spelar ingen roll anser jag. Känner mig så betydelselös!

  • Anonym (Rakt på sak)

    Nej det har du helt rätt i, det spelar ingen roll vem hon är eller hur långt bort hon bor, desto mindre anledning för honom att ljuga om relationen när de ändå aldrig lär träffas.

  • Anonym (Brustet hjärta)

    Det gör ont ända in märgen för jag trodde han älskade mig lika gränslöst som jag älskar honom. Det var ett slag under bältet som han inte vill eller kan förstå. 

  • Anonym (Känslor)

    Han är känslomässigt otrogen mot dig. Han borde förstå att de inte kan ha en sådan kontakt som han inte är ärlig om och där han dessutom förminskar er relation.

    Jag skulle försöka förklara för honom att jag blir sårad och utan att hoppa på honom förklara att han är känslomässigt otrogen. Sen prata om det hela. Därefter borde han inse att han inte kan ha en sådan kontakt med henne och att han borde avsluta den genom att skriva till sitt ex hur läget är. 

  • Anonym (Brustet hjärta)

    Tycker inte han är lojal mot mig och mot oss. Bryr man sig inte om sitt ex på det sättet talar man väl om att man har träffat någon? Säger man att man är singel håller man ju dörren öppen. Vilka fler får höra att han är tillgänglig? Tankarna snurrar och allt lutar åt att jag inte är den rätta för honom. Han kanske nöjer sig tills ngn bättre dyker upp. 

  • Anonym (Rakt på sak)
    Anonym (Brustet hjärta) skrev 2023-03-03 00:47:14 följande:

    Tycker inte han är lojal mot mig och mot oss. Bryr man sig inte om sitt ex på det sättet talar man väl om att man har träffat någon? Säger man att man är singel håller man ju dörren öppen. Vilka fler får höra att han är tillgänglig? Tankarna snurrar och allt lutar åt att jag inte är den rätta för honom. Han kanske nöjer sig tills ngn bättre dyker upp. 


    Eller ännu värre, han kanske jagar andra bakom din rygg och flörtar med andra kvinnor. Känslomässig otrohet är nästan lika illa som fysisk, jag skulle göra slut. Det är en sak att man kan få tillfälliga känslor för någon annan fast man är i en relation, det verkar hända rätt många människor, men att agera på dem är inte alls ok.
  • Anonym (sweet dreams)

    Han är en taskmört.

    Att inte kunna stå för vilken relation man nu än har är lika delar hjärtlöst och pinsamt för en vuxen person.

    Jag hade börjat dejta andra och sett honom som tidsfördriv när jag inte har ngt bättre för mig.

Svar på tråden Min särbo säger han är singel