• Joddlar

    Hur mycket egentid har du per dag?

    Tid då du kan göra vad du vill?

  • Svar på tråden Hur mycket egentid har du per dag?
  • Anonym (Mimmi)

    Från runt 15 då jag slutar jobba tills jag dyker i säng. På helger, all vaken tid i stort sett.

  • Dexter dot com

    Nu när jag är singel är ju all tid jag inte spenderar på jobbet egentid. När jag levde i en relation så hade jag som minst 3 timmar/dag vilket var hundpromenaderna men oftast mer då vi inte sågs alla dagar i veckan.

  • Anonym (2 barn med särskilda behov)

    Ingen.
    När de mår bättre kan det bli någon timme typ. 

  • Anonym (F)

    Beror på hur man ser det. Jag behöver mycket vila och det går ju att betrakta vilotiden som egentid, men helst hade jag varit full av energi och använt den tiden till att göra kul grejer.

  • Jemp

    Beror på hur man ser det. Har två inbokade träningar per vecka då jag är iväg ca 2 timmar/gång. Sen brukar det bli nån timme per helg. Utöver det efter barnen lagt sig vid 20 bortsett från nån halvtimmes hushållsarbete. 

    Har ju givetvis mer fritid att välja hur jag ska spendera så länge det görs med familjen. 

  • Anonym (+++)

    Jag kan ha hur mycket jag vill efter jobbet är klart, men jag väljer att lägga största delen på tid med min man. Han gör detsamma, vi vill umgås med varann. 

  • Anonym (Sällan)

    Har ingen bestämd sådär. Oftast egentligen ingen. Men om jag säger att jag vill ta en promenad i lugn o ro så tar maken barnen. Eller träffa en vän o fika.


    På kvällen när barnen sover kan jag såklart pyssla med vad jag vill, men oftast ser vi på ngn film då istället för att ha så kallad egentid. Har faktiskt inget behov av det. 

  • Anonym (B)

    2-3 timmar per kväll, beror lite på när barnet somnar och när jag själv lägger mig.

  • Anonym (B)
    Anonym (B) skrev 2023-04-17 20:47:11 följande:

    2-3 timmar per kväll, beror lite på när barnet somnar och när jag själv lägger mig.


    Och på helgen fyra timmar till per dag.
  • Anonym (Dahlia)

    3-4 timmar per kväll kanske?

    Har bara ett barn och han är 18 så han hjälper till snarare än kräver tid av oss.

  • Anonym (HH)

    Pluggar hemifrån och har ingen krävande störd partner, så om jag vill har jag 24 h. 

  • Anonym (Kvinna..)

    100% tyvärr....Har absolut INGENTING i mitt liv. Inte ens ett hem.
    Så jag avundas alla som har en mening med att leva :(

  • Polyrytm
    Anonym (Kvinna..) skrev 2023-04-18 07:20:55 följande:

    100% tyvärr....Har absolut INGENTING i mitt liv. Inte ens ett hem.
    Så jag avundas alla som har en mening med att leva :(


    Det finns mening med att leva för alla. 
    Sätt upp mål att sikta mot, då har du motivation och mening.
Svar på tråden Hur mycket egentid har du per dag?