• Leonora1988

    vad är det för fel på mig?

    Det är så att vi har försökt få barn över ett åt. jag är 38 år och inga barn sen tidigare. Jag brukar få min mens regelbundet och börjat med ägglossningstester sedan ett tag. vi hade sex sist under mina "fertiladagar". alltså senast 24 juni. (ägglossning enligt kalendern 22 juni)

    Min mens var sen 4  dagar igår. Jag har känt att mina bröst värker sedan två veckor tillbaka. varit yr till och från. känns mig hungrigare och får mensvärk då och då (sedan två veckor). Min mage var som en ballong för en vecka sen men nu är den mindre :/  Jag köpte ett test igår på eftermiddagen och det visade negativt  :(

    Jag var rädd för det svaret tyvärr men kunde inte gå runt och tänka på det hela tiden. senare på kvällen så fick jag en liten blödning när jag kissade, typ en kvätt blod i toan och det var klar röd. Jag tänkte där kom mensen bara för jag gjorde testet men idag så blöder jag inget och det var endast det lilla "skvättet"

    Mina bröst gör fortfarande ont fast lite mindre och mensvärken är mindre.

    Så jag vet inte vad det är som händer.

    Någon med erfarenhet?

  • Svar på tråden vad är det för fel på mig?
  • ElaineBenes

    Så där har alla mina nidblödningar varit, men å andra sidan var de innan bim. 

    Men undrar om du inte har kontaktat vården för utredning eftersom ni försökt så länge?

  • Emiz
    Leonora1988 skrev 2023-07-11 09:56:08 följande:
    vad är det för fel på mig?

    Det är så att vi har försökt få barn över ett åt. jag är 38 år och inga barn sen tidigare. Jag brukar få min mens regelbundet och börjat med ägglossningstester sedan ett tag. vi hade sex sist under mina "fertiladagar". alltså senast 24 juni. (ägglossning enligt kalendern 22 juni)

    Min mens var sen 4  dagar igår. Jag har känt att mina bröst värker sedan två veckor tillbaka. varit yr till och från. känns mig hungrigare och får mensvärk då och då (sedan två veckor). Min mage var som en ballong för en vecka sen men nu är den mindre :/  Jag köpte ett test igår på eftermiddagen och det visade negativt  :(

    Jag var rädd för det svaret tyvärr men kunde inte gå runt och tänka på det hela tiden. senare på kvällen så fick jag en liten blödning när jag kissade, typ en kvätt blod i toan och det var klar röd. Jag tänkte där kom mensen bara för jag gjorde testet men idag så blöder jag inget och det var endast det lilla "skvättet"

    Mina bröst gör fortfarande ont fast lite mindre och mensvärken är mindre.

    Så jag vet inte vad det är som händer.

    Någon med erfarenhet?


    Hej! Hoppas du är gravid! Låter som det är möjligt faktiskt med symtom + lilla blödning klarrött. Vilket test använde du? Märke? Kan säga att Rfsu visade negativt efter bim flera ggr. Helt blankt. Testade mest för jag hade flera st o ville bekräfta hur skit dom var haha medan clearblue visade positivt både digitalt och den vanliga redan innan bim. Jag tycker clearblue är bäst. Kram
  • Emiz

    Frågar som ovan, varför har ni inte kollat upp er? Ni har försökt 1 år. Tror tillomed man kan söka efter 6 månader över 35

  • Leonora1988
    ElaineBenes skrev 2023-07-11 10:47:55 följande:

    Så där har alla mina nidblödningar varit, men å andra sidan var de innan bim. 

    Men undrar om du inte har kontaktat vården för utredning eftersom ni försökt så länge?


    Vi har kontaktat och väntar in svar :( det är så skumt.
  • Leonora1988
    Emiz skrev 2023-07-11 10:48:27 följande:
    Hej! Hoppas du är gravid! Låter som det är möjligt faktiskt med symtom + lilla blödning klarrött. Vilket test använde du? Märke? Kan säga att Rfsu visade negativt efter bim flera ggr. Helt blankt. Testade mest för jag hade flera st o ville bekräfta hur skit dom var haha medan clearblue visade positivt både digitalt och den vanliga redan innan bim. Jag tycker clearblue är bäst. Kram
    Hej
    Jag testade med Clearblue men ska vänta någon dag till innan jag testar igen. Hoppas också det :( Jävla elände och vänta men min mamma har fött 9 barn så borde kunna få ett :(  jag läste att när man får nidblödning ( om det nu var det) så är det när ägget fäster sig. jag kanske testade mig för tidigt. Man vågar inte hoppas längre
  • Emiz
    Leonora1988 skrev 2023-07-11 11:04:59 följande:
    Hej
    Jag testade med Clearblue men ska vänta någon dag till innan jag testar igen. Hoppas också det :( Jävla elände och vänta men min mamma har fött 9 barn så borde kunna få ett :(  jag läste att när man får nidblödning ( om det nu var det) så är det när ägget fäster sig. jag kanske testade mig för tidigt. Man vågar inte hoppas längre
    Ja det brukar ju vara när ägget fäster men vet man kan få nån liten blödning här och där ändå. Kan ju hända att du testat för tidigt. Använde du ägglossningstest denna gången och hur längesedan var det positivt isf? Om du får din mens så tycker jag ändå att du ska googla fertilitetsutredning där ni bor och boka in ett besök. Bäst att inte vänta mer i så fall. 
  • Mimosa86

    Över 35 ska man bara försöka ett halvår innan man söker hjälp, om ni inte blivit gravida nu så kontakta vården. 

  • Leonora1988
    Mimosa86 skrev 2023-07-11 21:18:55 följande:

    Över 35 ska man bara försöka ett halvår innan man söker hjälp, om ni inte blivit gravida nu så kontakta vården. 


    Ja ska göra det igen.. idag blöder jag som vanlig mens :( där rök det lilla hoppet för denna gång
  • ElaineBenes
    Leonora1988 skrev 2023-07-12 09:47:29 följande:
    Ja ska göra det igen.. idag blöder jag som vanlig mens :( där rök det lilla hoppet för denna gång
    Beklagar att det inte tog sig. 

    Med tanke på din ålder hade jag legat på lite och tjatat för en utredning. 

    Jag var 35 när jag vi försökt ett halvår och fick en första tid inom vårdgarantin. På kliniken skyndade de på utredningen just på grund av min ålder för att tid skulle finnas för eventuella åtgärder då man inom landstinget inte gör ivf efter 40. 

    Lycka till
  • vissli
    Mimosa86 skrev 2023-07-11 21:18:55 följande:

    Över 35 ska man bara försöka ett halvår innan man söker hjälp, om ni inte blivit gravida nu så kontakta vården. 


    Det skiljer sig mellan regionerna. I min region är det ett år för alla.
Svar på tråden vad är det för fel på mig?