• Mami86

    Min dotter bråkar hela tiden

    Hej.

    Jag har en 9 årig flicka som är mellanbarn. När hon var liten var jag alltid med henne på sjukhusbesök då hon ofta var dålig, blev opererad och så vidare. 

    Jag är den som alltid stått vid hennes sida. När hon var runt 5 år började hon få ett annorlunda beteende i perioder. Hon fick tvångshandlingar som kom och gick. 

    Idag är hon 9 år. Hon har oerhört svårt att reglera sitt humör, främst i hemmet men även i skolan. Hon hamnar lätt i konflikter med andra barn. Hon är nog ganska högkänslig. Tar allt på största allvar oavsett vad det är.

    Hon är på senare tid extremt arg, irriterad och stressad
     Lyssnar inte och gör alltid tvärtom. Detta har börjar tära väldigt mycket på oss som familj. Jag får ångest när en ny dag börjar och jag inte vet hur den ska sluta. Alla dessa bråk, tillsägelser är så himla jobbiga. 

    Jag har kontaktat bup som hänvisade mig till Första linjen .
    Vet inte vad jag vill med inlägget. Behöver hopp, stöd, tips och råd...

  • Svar på tråden Min dotter bråkar hela tiden
  • Anonym (mm)

    för tio minuter sedan låg jag tänkte över min dotters beteende! Jag logfar in här för att skriva ett inlägg och då stöter jag på ditt börjar läsa och känner igen mig. 


    min dotter blir 6 om 2 veckor! Hon driver mig till vansinne! 
    alla säger 6års trots! Jag köper inte det! 


    jag har två äldre söner än henne och två yngre söner än henne! Hon önskade sig så gärna en lillasyster och blev sjukt besviken båda gångerna hon fick veta att det är en lillebror som kommer. 


    jag försöker förstå henne att det inte är lätt med två storebröder som inte är det minsta intresserade av henne och två småbröder där hon får hjälpa till ibland med att hämta blöja eller kläder! 


    hon är med sjukt trotsig, får utbrott så fort det inte är som hon tänkt sig! Lyssnar inte förens man skriker eller höjer rösten! Hon lyssnar inte när man ber om det! 


    söker uppmärksamhet på fel sätt! 


    hon har en kompis som hon ser så upp till och denna kompisen uppfostras på ett helt annat sätt än vad vi har hemma! Vi måste ha ordning hemma för att våra vardagar ska fungera men denna kompisen har inte så så därför stökar min dotter sitt rum och säger så har kompisen också. Allt kompisen gör är bra och hon vill göra precis samma! 


    hon ljuger om att hon har varit på ett visst ställe bara för att kompisen har varit där eller att hon kan något som kompisen egentligen kan! 


    jag försöker hantera det men vet inte riktigt hur? 

Svar på tråden Min dotter bråkar hela tiden