• Längtar2019

    Syskonförsök IVF med amh 0,2

    Hej,

    Jag har en son som föddes 2020 på tredje försöket med IVF. Jag hade då och har fortfarande lågt amh, 0,2 och är nu 38 år. I övrigt normala värden. Jag har nu på 1,5 år fått tre missfall, ett misslyckat färskförsök och ett avbrutet försök bakom mig. Jag är nu inne i en ny IVF-cykel på dag 7 av sprutor med menopur och bemfola högsta dosering, men på UL sågs bara två blåsor. Jag känner mig helt knäckt och tycker att allt är så orättvist. Är det någon här som varit med om liknande och det gått vägen för? Jag behöver ljus i mörkret! ÄD är inte för oss.

  • Svar på tråden Syskonförsök IVF med amh 0,2
  • Längtar2019

    Dag 10 och nu är en av blåsorna 17 mm och en 11 mm. Doktorn säger att alternativen är att bryta, att förlänga med sprutor i två dagar eller att ta ägglossningssprutan i morgon kväll (onsdag). Enligt honom finns en risk att den större blåsan då blir sämre eller liknande. Jag vet inte vad vi ska göra. Är det någon som gjort IVF med potentiellt bara en blåsa?

  • fs456

    Hej har tyvärr ingen erfarenhet och råd att ge då jag gör min första provstimulering i September AMH 0,15 så har inga förhoppningar. Hur många blåsor hade du totalt och hur stora vill de att de ska vara på dag 10?

  • Längtar2019

    Jag hade bara två blåsor, varav de enbart trodde en av de skulle mogna. Jag tror att de vill att de ska var större än 15 mm iaf ungefär. Mina var 17,5 och typ 10. Vi beslutade oss därför för att avbryta idag. Känns som att mitt hjärta håller på att gå sönder. Det är liksom fysisk sorg som jag bara vill ska försvinna. Känns så hopplöst. 


    Ska du göra korta eller långa protokollet? Jag har gjort båda och nu har det ju blivit några gånger tyvärr. Förmodligen ska de försöka med det långa igen när vi ska testa igen. Försöken har varit så här:
    1. Långa protokollet - avbröts för gjorde/fick fel instrux
    2. Långa protokollet - fick ut 4 ägg tror jag varav ett stoppades in men klarade sig inte. Inga till frysen.
    3. Korta protokollet - fick ut 5/6, ett stoppades in och blev till min son som är 3,5 idag. Ett till frysen.
    4. Feb 2022 stoppades det frusna in. Blev gravid men fick missed abortion.
    5. Augusti 2022 Ny stimulering korta protokollet. Fick ut 5 ägg. Ett stoppades in och två till frysen. Ingen graviditet.
    6. November 2022 Ett fruset embryo stoppades in. Blev gravid. Fick missed abortion igen, visade sig också vara tvillingar. 
    7. Februari 2023 Ett fruset embryo stoppades in, blev gravid men fick missfall.
    8. Maj 2023. Ny stimulering korta protokollet. En ledande blåsa som gjorde att de andra inte utvecklades. Avbröts.
    9. Augusti 2023. Ny stimulering med korta som blev ovan utkomst. 

  • fs456

    vilken resa du gjort! Förstår sorgen efter beslutet idag :( 

    Är min första IVF gång och de har rekommenderar ÄD men jag fick ok att vi testar stimulera och ser hur det går. Har dock kontakt med klinik utanför Sverige. 


    Fick ?kemiskt missfall? i april. Så tanken är nu att 1/9 få enanton spruta sen förstår jag det som att jag ska börja med Fostimon set och se om det blir nån respons. Jag vågar inte hoppas på något så har inte ens hämtat ut progesteron eller ÄL sprutan 🙈 Så långa protokollet blir det. 


    gjorde VUL nu i normal cykel dag 7 och då sågs 4follikar en på 9, två på 4 och 1 på 1,5. Har ingen aning om hur stor och många de bör vara då :/

    vad tänker du nu Ang din situation?

  • Björkenli

    Jag är 39 och har också AMH 0,2, eller made i mars när jag kollade det...

    Ändå positivt att höra att du fick ut så pass många ägg som du fick.  De säger till mig att de räknar med max 3 ägg vid stimulering nämligen.  Skulle jag få ut 4-5 stycken hade det varit guld värt!

    Så det låter som du ändå har rätt bra chanser, iaf jämfört med mig. 

    Jag fick liknande resultat som dig nu på stimuleringen- vul dag 9 var det en på 17mm kvar två små på 7mm.

    Vi gjorde då insemination. Finns ingen vinst med ivf framför insemination när det bara är en eller två äggblåsor säger de, och det låter ju fullt rimligt. 

    Gjorde IUI i förrgår. Svårt att känna någon större entusiasm dock när chansen att bli gravid är såååå liten för mig... Jag försöker se det som ett långsiktigt projekt. Upprepar jag insemination många gånger, och om jag får 2 eller kanske tom 3 äggblåsor vid varje försök,  så finns det ju iaf en liten liten chans. 

    Vet du varför man inte gjorde insemination i ditt fall när du bara fick 1 äggblåsa i bra storlek?

    Hur går det nu?

Svar på tråden Syskonförsök IVF med amh 0,2