• Hejsan2020hej

    Är jag svartsjuk och galen?!

    Hej!


     


    Jag är i ett ganska nytt förhållande och undrar om jag är helt galet svartsjuk och borde lägga av, eller om detta inte kan vara en slump? 


     


    Ska försöka sammanfatta en lång historia kort: 


     


    För ca 12-13 år sedan var jag i ett förhållande, och hade besök av henne över en helg. Jag och min storebror delade en lägenhet med två våningar och han var med ute på Lördagen. Denna kvällen blev ganska fuktig, och när vi kom hem igen så somnade (däckade) jag, och min flickvän hade varit uppe med min bror och de hamnade i säng. 


     


    Den värsta dagen i hela mitt liv, den söndagen. De två människorna som jag litade mest på av alla hade gjort något sånt mot mig, det fanns inte i min värld och känns fortfarande totalt vidrigt trots alla år. 


     


    Jag har sedan dess varit i äktenskap, och har två barn med henne, men vi är sedan november förra året skilda. 


     


    Nu är jag i ett nytt förhållande sedan april, och hon känns som en fullkomlig själsfrände och vi har haft det helt underbart hela vägen. Hon säger hon älskar mig och att jag är den bästa människan hon någonsin mött. 


     


    Den senaste tiden har jag haft mycket hemmakontor, och vi använder bara facebook messenger i jobbet. 


     


    Min nya tjej, och min bror, är i stort sett alltid online och offline exakt samtidigt, eller med någon minuts mellanrum. Först tänkte jag inte över det, men nu är det hela tiden, varje dag. Det gör att tankarna går igång.


     


    Skriver de med varandra? Ligger han med henne? Vi bor väldigt nära så det hade varit enkelt om de ville. Försöker han samma sak som han gjorde för så många år sedan? 


     


    Jag gillar inte att vara så här misstänksam och mår väldigt dåligt av hela situationen. Det är mig inte värdigt och jag känner på skam.


     


    Vi hade ett videomöte idag där vi båda var med, och när han började kolla ner i mobilen gick hon precis online. 


     


    Hon sitter och ler och tittar i mobilen och precis när jag kollar messenger går han online. 


     


    Är jag galen? Är detta skäl till misstankar? Eller har jag börjat med osund svartsjuka?

Svar på tråden Är jag svartsjuk och galen?!