• Tyra myra

    Tror du att det är vanligt att man letar efter en ny medan man fortfarande är i en relation

    Frågvis som jag är undrar jag hur ofta man fortsätter leva i en relation medan man är på jakt efter en ny?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-11-12 15:06
    Det var klantigt av mig att inte inse att man bara kunde svara på ett alternativ.
    Eftersom jag inte kan redigera detta så få jag be er att ha överseende med detta

    Ni får väl svara så gott ni kan ändå

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tror du att det är vanligt att man letar efter en ny medan man fortfarande är i en relation
  • Magical

    Alternativet är lite konstiga. Man kan tex svara att man aldrig gjort det själv medan man samtidigt kanske känner till andra som gjort det. 

  • Tyra myra
    Magical skrev 2023-11-12 14:57:32 följande:

    Alternativet är lite konstiga. Man kan tex svara att man aldrig gjort det själv medan man samtidigt kanske känner till andra som gjort det. 


    Har inte lagt upp någon omröstning tidigare, visste inte att man bara kunde välja ett alternativ. Klantigt av mig att inte kolla upp detta innan jag la ut den,

    Förlät
  • Tecum

    Jag känner inte till något fall men tror att det förekommer då och då. Om man är missnöjd och vill lämna relationen men samtidigt inte vill bli ensam är det logiskt att göra så.
    Än vanligare är att man är mer mottaglig för frestelser och nya kvinnliga kontakter men att man inte söker aktivt. 

  • Tilolo

    Mitt svar: "Jag känner till de som gjort det".

    Jag tror det är vanligare än man tror.
    Antingen IRL eller digitalt.
    Eller att man bara tänker tanken när man fäster blicken lite extra på den människa man passerar förbi. 

    Det är så många förhållanden som bygger på yttre företeelser och när man inte längre orkar hålla uppe den koncentrationen så blir man missnöjd och vill ha något snabbt för att döva ensamheten. En känsla man egentligen känt under hela förhållandet men lyckats hålla på avstånd. 

Svar på tråden Tror du att det är vanligt att man letar efter en ny medan man fortfarande är i en relation