• Tessessa

    Oseriös kille?

    hej alla! 


    jag har träffat en kille via en dejtingsida. Vi har träffats varje helg i ca 2 månader. han har träffat mitt barn och syster och jag träffat hans Barn och hans bror. Han säger att han inte träffar någon samtidigt men jag har så dålig magkänsla då han alltid tar timmar (5-10) på sig att svara. Han har kvar sina profiler på dejtingsidor. 


    hur ska jag ta upp detta? jag har känslor för honom och han verkar ha det för mig men det gnager ändå någonstans. 

  • Svar på tråden Oseriös kille?
  • En glad tjej

    Om han tar 5-10 timmar på sig att svara verkar han inte helt seriös. Är man intresserad av någon svarar man vanligtvis när man hsr tillfälle, vilket ofta är tidigare än 5-10 timmar efter.

    Jag hade sagt att jag vill bli exklusiv samt att du förväntar dig svar snabbare. Hur vet du att han har sin profil kvar på dejtingsidorna?

  • Anonym (Lis)

    Om ni har träffats i två månader är det väl lite dags att prata om var ni står, ska ni vara exklusiva, är det något att satsa på, dags att ta bort tinderprofilen mm?
    Frågan är om han är redo för det med tanke på att han inte verkar så mån om att höras.

    Nu har han ju redan(!!) träffat ditt barn men vänta med att dra in barnet mer i det innan du vet var ni står.
    Om det inte blir något med honom så tänk på det till nästa gång att vänta ca 6 månader innan du drar in ditt barn i en ny relation.

  • Anonym (..)

    Det är väl bara att säga att du inte har kvar någon profil (antar jag?) och fråga om inte han har tänkt på att ta bort sin/a? Verkar han tveksam till att ta bort så har ni något att prata om. 

    När jag mötte min man så tog jag bort min profil efter några veckor. Talade om att jag hade gjort det. Då sken han upp, tog genast fram sin dator, satte sig bredvid mig i soffan och sa  glatt: "men då ska jag ta bort min jag också". 
    Det fanns inga tveksamheter liksom. 

  • Anonym (Tjej)

    Tar han så lång tid på sig att svara är han oseriös

  • Friger

    Jag är usel på att svara på sms... Inte mitt kommunikationsmedel helt enkelt. Har ingen aning hur jag ska sammanfatta mina tankar på fem ord och tre smiley.

    Be honom ta bort profilerna. Båda tar bort profilerna på dejtingsidorna och visar den andre. Börjar han vela och tveka med den saken så kan du ju dra öronen åt dig...

  • Anonym (Tjej)
    Friger skrev 2023-11-23 08:43:39 följande:

    Jag är usel på att svara på sms... Inte mitt kommunikationsmedel helt enkelt. Har ingen aning hur jag ska sammanfatta mina tankar på fem ord och tre smiley.

    Be honom ta bort profilerna. Båda tar bort profilerna på dejtingsidorna och visar den andre. Börjar han vela och tveka med den saken så kan du ju dra öronen åt dig...


    Men ser du inte att du får sms eller struntar du bara i att svara?
  • Friger
    Anonym (Tjej) skrev 2023-11-23 08:58:27 följande:
    Men ser du inte att du får sms eller struntar du bara i att svara?

    Ser att jag får sms, sen svarar jag lite senare. Ibland glömmer jag bort. Ibland svarar jag på en gång, men det är ovanligt. Brukar bara leda till sms-pingis. För varje sms man skickar får man ett tillbaka fyra sekunder senare.

  • Anonym (Tjej)
    Friger skrev 2023-11-23 09:24:52 följande:

    Ser att jag får sms, sen svarar jag lite senare. Ibland glömmer jag bort. Ibland svarar jag på en gång, men det är ovanligt. Brukar bara leda till sms-pingis. För varje sms man skickar får man ett tillbaka fyra sekunder senare.


    Ja de är det som kallas att prata via sms
    men gillar man inte de så förstår jag
  • Friger
    Anonym (Tjej) skrev 2023-11-23 09:52:19 följande:
    Ja de är det som kallas att prata via sms
    men gillar man inte de så förstår jag
    Nix, har inte tid att sitta och pilla med telefonen på det sättet.

    Dessutom skriver jag sms i samma tempo som en snigel med brutet ben. Finns inget mer störande när man lyckats bokstavera sig genom ett långt sms under stor vånda. Sen får man ett svar med ytterligare frågor  i samma sekund man trycker på skicka. Stön...
  • Anonym (Han)
    Tessessa skrev 2023-11-22 23:16:35 följande:
    Oseriös kille?

    hej alla! 


    jag har träffat en kille via en dejtingsida. Vi har träffats varje helg i ca 2 månader. han har träffat mitt barn och syster och jag träffat hans Barn och hans bror. Han säger att han inte träffar någon samtidigt men jag har så dålig magkänsla då han alltid tar timmar (5-10) på sig att svara. Han har kvar sina profiler på dejtingsidor. 


    hur ska jag ta upp detta? jag har känslor för honom och han verkar ha det för mig men det gnager ändå någonstans. 


    Suck vad jag känner igen det där, klar dealbreaker. Träffade en tjej för många år sedan som hade noll förståelse att jag fokuserade på jobb, träning, vänner ibland samt att jag då stängde av eller la ifrån mig telefonen.

    Glömde telefon på jobb en kväll och orkade inte hämta den. På morgonen hade jag massor med sms från henne där det sista var efter midnatt och i stil med "Svara du inte gör jag slut!" Ringde henne på morgon och då var allt lugnt igen. Jag gjorde slut på kvällen. Orkar inte med den sortens instabil drama.

      
Svar på tråden Oseriös kille?