• Anonym (Hjälp)

    Ljuga om abort

    hej

    Jag blev oplanerat gravid med min man och har panik över detta. Han och våra familjer är överlyckliga men jag är förkrossad

    jag vill inte ha barn och inte med honom, pga kultur så är en skilsmässa inte så enkel att genomföra och skulle jag säga att jag inte vill ha barnet vet jag inte vad han eller våra familjer skulle göra 


    men jag har fått en tid för abort på torsdag, jag måste på något vis få det att verka som missfall

    vill någon berätta hur en abort går till och vad som händer? Hur ska jag kunna få det att se ut som missfall?
  • Svar på tråden Ljuga om abort
  • Anonym (M)

    Var ärlig om aborten när du väl har genomfört den, den kommer annars ligga som ett gift i er relation för all framtid. Sedan tycker jag faktiskt att du är riktigt grym mot din man som inte har talat om att du inte vill ha barn! Det måste du göra!!

  • Anonym (O)

    Förloppet är väldigt likt ett spontant missfall.


    Abort med cytotec
    Du får en tablett på ditt möte på mottagninge, sen får du med dig de resterande tabletterna. Dessa tas inom en viss tid från första tabletten, förslagsvis när du är hemma själv. Vill minnas att det är 4 tabletter som ska stoppas in i slidan.
    Om inget hänt inom typ 4 timmar tar man 2 till(lite osäker på exakt tid och mängd)
    Du får som mensvärk, varierar från person till person hur kraftig. Och blödningen är rätt kraftig. Ha största bindorna hemma, många behövs. Kan vara skönt att stå i duschen.


    Så när det väl börjat blöda är det som ett vanligt missfall.


    Hemskt ledsen över din situation, hoppas du får möjlighet att separera snart och leva livet som du vill.

  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (M) skrev 2023-11-27 10:30:10 följande:

    Var ärlig om aborten när du väl har genomfört den, den kommer annars ligga som ett gift i er relation för all framtid. Sedan tycker jag faktiskt att du är riktigt grym mot din man som inte har talat om att du inte vill ha barn! Det måste du göra!!


    Jag vill ha barn men inte just nu och inte i ett arrangerat äktenskap
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (O) skrev 2023-11-27 10:38:12 följande:

    Förloppet är väldigt likt ett spontant missfall.


    Abort med cytotec
    Du får en tablett på ditt möte på mottagninge, sen får du med dig de resterande tabletterna. Dessa tas inom en viss tid från första tabletten, förslagsvis när du är hemma själv. Vill minnas att det är 4 tabletter som ska stoppas in i slidan.
    Om inget hänt inom typ 4 timmar tar man 2 till(lite osäker på exakt tid och mängd)
    Du får som mensvärk, varierar från person till person hur kraftig. Och blödningen är rätt kraftig. Ha största bindorna hemma, många behövs. Kan vara skönt att stå i duschen.


    Så när det väl börjat blöda är det som ett vanligt missfall.


    Hemskt ledsen över din situation, hoppas du får möjlighet att separera snart och leva livet som du vill.


    Tack för du tog dig tid att svara

    gör det mer ont ju längre gången man är? Läste på 1177 att man får stanna på sjukhuset eller åka hem, vet du vad som avgör det?

    har skrivit till dom och inväntar svar men vill ha alla svaren nu

    tack för dina stöttande ord, det hoppas jag också
  • Anonym (Maja)
    Anonym (M) skrev 2023-11-27 10:30:10 följande:

    Var ärlig om aborten när du väl har genomfört den, den kommer annars ligga som ett gift i er relation för all framtid. Sedan tycker jag faktiskt att du är riktigt grym mot din man som inte har talat om att du inte vill ha barn! Det måste du göra!!


    Förstod du inte av TS inlägg att hon är rädd för sin man och deras familjer? 


    Hon ska inte berätta, hon ska försöka lämna så fort som möjligt. 

  • Anonym (M)
    Anonym (Maja) skrev 2023-11-27 10:41:06 följande:

    Förstod du inte av TS inlägg att hon är rädd för sin man och deras familjer? 


    Hon ska inte berätta, hon ska försöka lämna så fort som möjligt. 


    Jo det förstod jag, men jag uppfattar inte att hon är rädd för sitt liv, snarare för att få skäll.
  • Anonym (M)
    Anonym (Hjälp) skrev 2023-11-27 10:39:31 följande:
    Jag vill ha barn men inte just nu och inte i ett arrangerat äktenskap
    Och hur ska du lösa detta då tror du....? Du är alltså i ett arrangerat äktenskap, vill du ens vara gift med den här mannen? Och du vill ha barn men inte just nu, så du måste alltså lämna honom förr eller senare, så när ska du göra det och varför inte NU?
  • Anonym (Maja)
    Anonym (M) skrev 2023-11-27 10:45:13 följande:
    Jo det förstod jag, men jag uppfattar inte att hon är rädd för sitt liv, snarare för att få skäll.
    Finns ju något mellan att få skäll och frukta för sitt liv. Måste man vara dödshotad för att känna rädsla? 
  • Anonym (M)
    Anonym (Maja) skrev 2023-11-27 10:49:37 följande:
    Finns ju något mellan att få skäll och frukta för sitt liv. Måste man vara dödshotad för att känna rädsla? 
    Men lägg ner.... Dina påhopp mot mig hjälper inte ts och är bara tröttsamma öht.
Svar på tråden Ljuga om abort