• Andmal

    Svårt att tänka bort

    Jag är i en relativt ny relation och vi hamnade i  första Gången där vi inte var överens och jag kände mig  lätt pressad tillslut då jag kände men varför har vi ens den här saken på tapeten. Vad tog oss hit?  senare när vi ska sova kommer den där vända ryggen emot. Jag är relativt nyskild och kände direkt att nej men va tusan. Ska vi ha det såhär redan nu? Jag kände inte en vilja till att bryta isen  till saken hör då att jag snabbt hamnar i tanken; ska det bli såhär så tidigt hur blir det då efter en längre tid tillsamman? är det värt det? hjälp i att tänka bort det här mottages.

  • Svar på tråden Svårt att tänka bort
  • JodiBabe

    tror inte på att tänka bort.

    jag tror på att försöka kommunicera. funkar det inte att kommunicera redan nu, så är det kanske inget att ha.

  • Bis mis

    Nej hoppa över att tänka bort, kommunicera istället att du inte vill vara med om en bortvänd rygg. Kommer från tidigare seriösa förhållanden så har man antagligen upplevt saker man inte vill återse. Och varför skulle man.

    Finns det en vilja och självkännedom så brukar sånt inte hända, speciellt inte tidigt. Prata om det och fundera över hur du vill leva ditt liv säger jag. I min nuvarande relation är vi båda klara över att vi inte vill genomleva sånt där igen, det är en enorm lättnad.

  • Dexter dot com

    Tänk inte bort någonting utan ta upp det nu till diskussion och tala om att ni måste kunna kommunicera om du ska fortsätta ses. Det är naturligtvis ett varningstecken när en person blir sur och vänder ryggen till hellre än reda ut det.

  • Mortiscia80

    Jag sover helst med ryggen mot personer, det betyder inte att jag inte tycker om dem eller något annat negativt.

Svar på tråden Svårt att tänka bort