• Lagspelarenniofem

    Hans familj lyssnar inte på mig

    Jag måste få skriva av mig.


     


    Efter alla storhelger och firanden har jag börjat reflektera. Jag och min sambo har varit tillsammans i fyra år, när vi blev ihop så blev jag bemött av respekt av hans familj. Hans föräldrar är skilda och särskilt hans pappas sida märkte jag i början var väldigt ?imponerade? av mig. Jag är ganska högutbildad, ett yrke många utomstående tycker är spännande, och i övrigt allmänt trevlig tjej. 


     


    Nu, efter fyra år. Märker jag att jag lämnar släktmiddagar med en klump i magen och ångest. INGEN lyssnar på mig. Det är en så enkel sak som att de frågar hur stor vår lägenhet är och jag svarar eftersom jag vet men blir direkt avfärdad med ett ?nej? sen vänder de sig till min sambo som får gissa eftersom han inte vet exakt. De ställer mig inga frågor, så fort jag öppnar munnen blir jag idiotförklarad. Övriga yngre kvinnor i familjen blir också behandlade som barn. Om man nu mot all förmodan skulle bli arg för att ingen tar en på allvar, ja då är man ett problem. 


     


    Vad ska jag göra. Min sambo säger att han förstår när jag radar upp alla exmpel men han har svårt när vi är i det att fatta (såklart för han blir bra behandlad). Har också märkt att jag börjat ?viska? till honom på middagarna när det är något jag vill säga och sen kan han ta de jag sa och säga högt och då är det väldigt uppskattat??


     


    Vad fan gör jag? Känner mig gaslightad eftersom jag gått runt och trott att jag är olämplig och dum. Jag är också en person som har svårt att inte säga ifrån när andra är elaka eller säger något dumt, vilket ju inte gör det hela bättre. 


     


    Ska jag aldrig mer träffa dem? Hur blir det när vi skaffar barn?

  • Svar på tråden Hans familj lyssnar inte på mig
  • Goneril