• Anonym (smärtsamt)

    Har fått Vestibulit/Vulvodyni under graviditeten

    Hej! Undrar om någon mer varit med om detta. 


    Är gravid nu i v 39 och har under hela graviditeten i princip knappt kunnat ha penetrerande samlag på grund av en intensiv brännande känsla i slidöppningen så fort något försöker ta sig in. Har provat med bara fingrar, glidmedel, med intimolja i duschen försiktigt, själv och tillsammans med partner. Känns som att det som stoppas in har massa vassa små sylar som river mig, fast det inte är något. Känns även spänt, som att musklerna precis runt öppningen drar ihop sig instinktivt när jag testar att föra in ett finger, kan känna musklerna som en stenhård port som drar ihop sig.

    Förstår inte varför! Har haft sexlust som vanligt hela graviditeten och längtar verkligen efter att ha sex på riktigt. Har inte svamp eller så heller, inget annat besvär som lukt eller kli. Underlivet verkar må prima förutom just om något ska in. 

    Aldrig haft dessa besvär under mitt 30 år långa liv, förens jag blev gravid.


    Har någon haft liknande under sin graviditet? Isåfall - gick det över sen? Är livrädd att det liksom är såhär nu, för evigt!

    Även börjat oroa mig inför hur detta kan påverka min förlossning! Om det gör ont att stoppa in ett pekfinger hur i hela ska ett en hel bebis komma ut? Den extremt spända muskeln runt öppningen är ju den som behöver tänjas ut och öppnas! Den känns hård som pansar, förstår inte hur den ska ge med sig..

Svar på tråden Har fått Vestibulit/Vulvodyni under graviditeten