• Anonym (Den andra)

    Kompis man otrogen med mig

    Jag har precis skilt mig. Under skilsmässoprocessen hängde jag rätt mycket med en kompis och hennes man. Meeen under en fest började jag o kompisens man att hångla. Vi har träffats ett tag. Jag är inte mogen för ett nytt förhållande och han har ingen intention att lämna henne. Varför i hela helvetet utsätter jag mig för det här och gör så mot min kompis. Trodde aldrig någonsin jag skulle kunna göra så här. Jag har ställt mig först i ledet för att skandera att man lämnar innan man gör något med någon annan. Nu är jag en sån som förstör. Jag vill inte va den andra kvinnan. Samtidigt kan jag inte med att avsluta. Hemsk jag vet. 

  • Svar på tråden Kompis man otrogen med mig
  • Anonym (Plums i leran)
    Anonym skrev 2024-01-14 18:54:49 följande:

    Sök samtalsstöd, du behöver professionell hjälp.


    Men det finns ju ingen hjälp? Finns inte en VC som ger en tid för sånt ens om man håller på att bli helt galen av kluvenhet mellan två relationer, när jag försökte i alla fall.

    Grattis TS, du är också människa. Dags att kliva ner från de höga hästarna och inse att sådant kan hända i ett sårbart ögonblick. Men det är inte säkert att detta är äkta, det kan vara mest känslor uppkomna ur ångest för att vara ensam.

    Du är inte klar med din skilsmässa känslomässigt och det är inte klokt att börja en ny relation på detta sätt oavsett vad han eller du vill när era kroppar möts.

    Är han värd att förlora din vän för?
    Förtjänar hennes barn (om de har) att förlora sin pappa? 

    Sansa dig och lägg detta på is 3-4 månader. Sen kan du känna efter igen om det finns något mer än ångest och kåthet i det här.
  • Anonym (Sånasomdu :()
    Anonym (Den andra) skrev 2024-01-14 18:52:02 följande:
    Kompis man otrogen med mig

    Jag har precis skilt mig. Under skilsmässoprocessen hängde jag rätt mycket med en kompis och hennes man. Meeen under en fest började jag o kompisens man att hångla. Vi har träffats ett tag. Jag är inte mogen för ett nytt förhållande och han har ingen intention att lämna henne. Varför i hela helvetet utsätter jag mig för det här och gör så mot min kompis. Trodde aldrig någonsin jag skulle kunna göra så här. Jag har ställt mig först i ledet för att skandera att man lämnar innan man gör något med någon annan. Nu är jag en sån som förstör. Jag vill inte va den andra kvinnan. Samtidigt kan jag inte med att avsluta. Hemsk jag vet. 


    Utgår ifrån att din kompis gav dig mycket stöd under din skilsmässa och att det var orsaken till att du " hängde " mycket med dem?! Och så använder du hennes man som tröst. Med vänner som dig så behöver man inga ovänner. Men karma kommer ikapp och ni lär bli avslöjade som de ynkliga människor ni faktiskt är.
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Sånasomdu :() skrev 2024-01-14 19:33:25 följande:
    Utgår ifrån att din kompis gav dig mycket stöd under din skilsmässa och att det var orsaken till att du " hängde " mycket med dem?! Och så använder du hennes man som tröst. Med vänner som dig så behöver man inga ovänner. Men karma kommer ikapp och ni lär bli avslöjade som de ynkliga människor ni faktiskt är.
    Får man verkligen hoppas.  Helt fruktansvärt genomvidrigt!

    Förstår att din gubbe lämnade dig - du kommer nog få lida över dina usla handlingar tids nog!

    Hoppas verkligen att du åtminstone ALDRIG mer har kontakt med din f.d "kompis "!
  • Anonym (Plums i leran)
    Anonym (Sånasomdu :() skrev 2024-01-14 19:33:25 följande:
    Utgår ifrån att din kompis gav dig mycket stöd under din skilsmässa och att det var orsaken till att du " hängde " mycket med dem?! Och så använder du hennes man som tröst. Med vänner som dig så behöver man inga ovänner. Men karma kommer ikapp och ni lär bli avslöjade som de ynkliga människor ni faktiskt är.
    Om det är något som är säkert så är det att den som tror på karma är ännu mer ute och cyklar än TS. 
  • Anonym (Den andra)
    Anonym (Plums i leran) skrev 2024-01-14 19:08:20 följande:
    Men det finns ju ingen hjälp? Finns inte en VC som ger en tid för sånt ens om man håller på att bli helt galen av kluvenhet mellan två relationer, när jag försökte i alla fall.

    Grattis TS, du är också människa. Dags att kliva ner från de höga hästarna och inse att sådant kan hända i ett sårbart ögonblick. Men det är inte säkert att detta är äkta, det kan vara mest känslor uppkomna ur ångest för att vara ensam.

    Du är inte klar med din skilsmässa känslomässigt och det är inte klokt att börja en ny relation på detta sätt oavsett vad han eller du vill när era kroppar möts.

    Är han värd att förlora din vän för?
    Förtjänar hennes barn (om de har) att förlora sin pappa? 

    Sansa dig och lägg detta på is 3-4 månader. Sen kan du känna efter igen om det finns något mer än ångest och kåthet i det här.

    Du har helt rätt. En väldans påminnelse om att vi alla är människor o att man aldrig ska säga aldrig. Jag har självinsikt o vet vad jag gör för fel, vad vi gör och som du säger inte känslomässigt redo för något annat än att läka. 


    Både deras och mina barn är unga vuxna. Men klart jag vill svara att det aldrig är värt att förstöra. Förmodligen har du helt rätt i att lägga det på is några månader o förmodligen handlar det om bekräftelse, ångest o kåthet. Men jag har fallit hårt. O vet inte hur jag ska klara av att avsluta

  • Anonym (Plums i leran)
    Anonym skrev 2024-01-14 19:31:58 följande:

    Det finns hjälp att få vid mental ohälsa


    Att bara hångla med en väns man är knappast mental ohälsa.

    Jag fick inte ens svar tillbaka från VCs chatt när jag ville ha hjälp för att jag var så arg att jag tänkte skada någon.
  • Anonym (Den andra)
    Anonym skrev 2024-01-14 19:31:58 följande:

    Det finns hjälp att få vid mental ohälsa


    Jag har sökt hjälp. Både privat och genom offentlig vård. Fyra olika psykologer. Alla har sagt i princip samma. Jag måste bestämma mig, vad vill jag, och att livet ofta består av olika kriser. Ingen av dem har velat boka ett återbesök med mig då de inte bedömer problemet så ?stort? eller mitt mående som dåligt typ.
  • Anonym (S)
    Anonym (Den andra) skrev 2024-01-14 19:46:10 följande:

    Du har helt rätt. En väldans påminnelse om att vi alla är människor o att man aldrig ska säga aldrig. Jag har självinsikt o vet vad jag gör för fel, vad vi gör och som du säger inte känslomässigt redo för något annat än att läka. 


    Både deras och mina barn är unga vuxna. Men klart jag vill svara att det aldrig är värt att förstöra. Förmodligen har du helt rätt i att lägga det på is några månader o förmodligen handlar det om bekräftelse, ångest o kåthet. Men jag har fallit hårt. O vet inte hur jag ska klara av att avsluta


    Prata med din vän, hon ställde ju upp tidigare, hon kan säkert hjälpa dig nu också. Ni kan ju prata alla tre. 


    Fy fan, alltså. Ja, ditt straff kommer när detta kommer ut. 

Svar på tråden Kompis man otrogen med mig