• Aigo

    Tandläkare

    Hej! Jag ska till tandäkaren för att dra ur en visdomständer och kommer att få lugnande. Problemet är dock att ingen jag känner kan/vill hämta mig efteråt som det står att man ska göra från pappret jag fick med mig hem. Har någon annan varit i samma sits och hur löste sig det? 

  • Svar på tråden Tandläkare
  • Anonym (Elsa)
    SmulanFnulan skrev 2024-01-25 18:12:07 följande:

    Varför behöver du lugnande? Du är ju bedövad.


    Lugnande används inte som alternativ till bedövning utan som komplement. Bedövning tar bara bort den fysiska smärtan, den dövar inte paniken som man kan känna när man ligger med en massa grejer i munnen och någon håller på och fixar och donar därinne.

    Alla får förvisso inte panik av sådant, men det är rätt vanligt och i mitt tycke väldigt förståeligt.
  • Anonym (Reine)

    Kolla om du kan få sjukresa hem,jag fick det när de tog bort mina visdomständer under sövning, 

  • Anonym (Isa)

    Förstår inte problemet riktigt faktiskt? 

    Det finns ju Taxi eller i värsta fall tåg/tunndelbana/buss..

    Så behöver du inte riskera ditt körkort..det är ju dumt att köra när man inte ska dvs om du fått lugnande..Speciellt om du inte är van vid det heller för då dröjer det innan det går över..

  • Anonym (Tia)

    Du måste ändå stanna där tills du känner dig ok. Går det inte på annat sätt så ta buss eller taxi. Det handlar väl mest om att DU inte ska köra bil efter lugnande.

Svar på tråden Tandläkare