• KringEx

    F.d missbrukare.

    Jag började missbruka kring 2011, för det mesta Buprenorfin (Subutex) som var min huvuddrog men det blev en hel del benso, amfetamin, cannabis och ett flertal andra substanser också. Jag är sedan 2019 med i Laro och får Buprenorfin från vården istället för illegalt. 
    Jag kan det mesta om missbruk och hur det fungerar så om ni har frågor eller är orolig att erat barn kanske tar droger så kontakta gärna mig.

    Simma lugnt!

  • Svar på tråden F.d missbrukare.
  • miaiam

    När jag läste ditt inlägg kände jag att jag bara vill skriva att det är precis som jag! Årtal är i stort sett samma för mig, när jag började på Laro. Men jag har tagit återfall, och då har det varit under en extremt destruktiv relation som jag fick fly ifrån för ett år sen, då tog jag steget. Jag kunde inte sluta på egen hand, med missbruket denna gång så jag tog mig in på avgiftning i November, stannade två veckor och sen direkt till behandlingshemmet som jag nu varit på i tre månader. Åker tillbaka till min hemstad på tisdag, är så himla glad att jag tog mig igenom denna tiden! Men också att jag har med mig en påminnelse om hur förbannat dåligt jag mådde under avgiftningen, jag vill aldrig mer dit igen. 

    Förlåt, det blev ett långt inlägg om något som du inte frågade efter. Men jag kände att jag ville skriva, för att också visa att det går, så länge man har viljan och rätt hjälp. 

    Fint av dig att skriva ett inlägg om att vilja hjälpa andra! Jag har inga barn, men jag har stor erfarenhet av missbruk och att leva i en relation med fysisk/psykisk/sexuell misshandel och mer därtill. Så är det någon som behöver någon som behöver någon som lyssnar, finns som stöd, bara vill skriva av sig, hjälp med att lämna relationen, tveka inte att skriva. Är det något jag strävar efter är det att hjälpa kvinnor som lever i en destruktiv relation. 

Svar på tråden F.d missbrukare.