• Anonym (Kär)

    Hur frågar man om den andra personen har romantiska känslor?

    Har träffat en kille i några månader nu, men jag vet inte hur han känner för mig. Jag har inte sagt jättemycket heller, lite feg blir man så klart när man inte vet. Det märks tydligt att han tycker om mig, men jag vill ju veta om han är kär :) Så vilka fraser eller frågor kan man använda för att ta upp det på ett sätt som inte skrämmer bort honom? Att fråga rakt ut om han är kär känns inte som ett alternativ, jag vill kunna fråga honom på ett mer lirkande sätt där det är tydligt vad jag menar utan att tränga in honom i ett hörn. Några förslag? :)

  • Svar på tråden Hur frågar man om den andra personen har romantiska känslor?
  • Anonym (?)
    Anonym (Kär) skrev 2024-03-21 14:44:59 följande:
    Hur frågar man om den andra personen har romantiska känslor?

    Har träffat en kille i några månader nu, men jag vet inte hur han känner för mig. Jag har inte sagt jättemycket heller, lite feg blir man så klart när man inte vet. Det märks tydligt att han tycker om mig, men jag vill ju veta om han är kär :) Så vilka fraser eller frågor kan man använda för att ta upp det på ett sätt som inte skrämmer bort honom? Att fråga rakt ut om han är kär känns inte som ett alternativ, jag vill kunna fråga honom på ett mer lirkande sätt där det är tydligt vad jag menar utan att tränga in honom i ett hörn. Några förslag? :)


    Du ska fråga honom på ett lirkande sätt, han ska förstå vad du menar, du ska förstå vad han känner och du ska inte tränga in honom i ett hörn?

    Lycka till!
  • Anonym (Kär)
    Anonym (?) skrev 2024-03-21 14:47:28 följande:
    Du ska fråga honom på ett lirkande sätt, han ska förstå vad du menar, du ska förstå vad han känner och du ska inte tränga in honom i ett hörn?

    Lycka till!
    Eh ja, tack? Det är ju därför jag ber om råd här.
  • Anonym (?)
    Anonym (Kär) skrev 2024-03-21 14:53:13 följande:
    Eh ja, tack? Det är ju därför jag ber om råd här.
    Vad är viktigast

    Att det är lirkande?
    Att det blir tydligt vad ni vill och känner?
    Att han inte känner sig inträngd?
  • Anonym (Kär)
    Anonym (?) skrev 2024-03-21 15:02:45 följande:
    Vad är viktigast

    Att det är lirkande?
    Att det blir tydligt vad ni vill och känner?
    Att han inte känner sig inträngd?
    Hmm, bra fråga... Jag tror tydligheten är absolut viktigast, jag vill ju ha ett svar menar jag. De andra två är väl samma sak egentligen, det är väl mer det att jag inte bara vill slänga fram frågan rakt på. Jag vet inte hur jag ska fråga på ett bra sätt.

    Jag vill veta om han har några romantiska känslor för mig, helt enkelt. Om han tycker om mig, på det sättet som man tycker om någon man är kär i. Du förstår nog hur jag menar? Så gärna något förslag som inte är "är du kär i mig".
  • Anonym (?)

    Vill du ha tydlighet är det enda sättet

    "Jag är kär i dig, vilka känslor har du för mig?"

  • Anonym (L)

    Har ni direkt dejtat? I så fall kan du fråga hur hans känslor för dig är nu efter en tid. 

  • Limajo

    Beter han sig som om han är kär? Vad gör ni när ni träffas? Hur mycket kontakt har ni?

  • Anonym (HmJ)

    Kanske börja med att fråga om han vill ta en fika eller något liknande.

  • Anonym (Kär)
    Anonym (L) skrev 2024-03-21 15:25:52 följande:

    Har ni direkt dejtat? I så fall kan du fråga hur hans känslor för dig är nu efter en tid. 


    Ja jag antar att man kallar det att dejta... Vi träffas då och då men kallar det inte för något särskilt annat än att vi ses. Men ja, det har gått så pass lång tid att det känns som att det är dags.
  • Anonym (Kär)
    Limajo skrev 2024-03-21 15:30:51 följande:

    Beter han sig som om han är kär? Vad gör ni när ni träffas? Hur mycket kontakt har ni?


    Ja det gör han verkligen :)) Jag tror han är lika blyg och försiktig som mig faktiskt. Vi pratar, myser och har sex. Tänkte fråga om vi ska äta middag ihop lite framöver. Vi hörs inte så mycket emellan pga våra livspussel men har det underbart när vi ses. Härliga långa kramar, djupa långa blickar, många härliga pussar, håller händer, pratar om personliga saker i våra liv och sånt. Så ja, nog känns det som att han har känslor av något slag, vet bara inte om han vet det själv och om han isf är redo att prata om det.
Svar på tråden Hur frågar man om den andra personen har romantiska känslor?