• Anonym (Kaffedraken)

    Har du legat med nån som var under 25 år?

    Var ni i samma ålder då, eller var du äldre? Var det bättre än med äldre som du varit med?

  • Svar på tråden Har du legat med nån som var under 25 år?
  • Anonym (Man)

    Låg med en 16-åring, då var jag själv 15. Kändes ok.

  • NHult

    Hur tänkte du nu?
    De flesta som passerat 25, har sannolikt legat med någon under 25.
    Under resans gång, mellan 15 och 25 så blir det ju några ligg för de flesta.

    Ju äldre man blir ju mer erfarenhet, och det är ju trevligt.


    Varför inte
  • Anonym (Kaffedraken)
    NHult skrev 2024-03-29 12:38:09 följande:

    Hur tänkte du nu?
    De flesta som passerat 25, har sannolikt legat med någon under 25.
    Under resans gång, mellan 15 och 25 så blir det ju några ligg för de flesta.

    Ju äldre man blir ju mer erfarenhet, och det är ju trevligt.


    Jag gjorde inte det. Jag låg inte med nån förrän jag var 35. Jag hade chansen med en tjej på 22 för några år sen, och det lär inte hända igen.
  • Anonym (Tvillingmorsan)

    Ja, när jag själv var under 25. Mina första pojkvänner var under 25, men det var jag också.

    Den första jag låg med var 18, jag var 17. Den andra var också 18, jag var lika gammal. Vi var ihop mellan 18 och 22.

    Det är nog de enda under 25. Förutom min man har jag bara haft jämnåriga eller något äldre partners. Min man är tre år yngre. Vi träffades i 30-årsåldern.

    Har aldrig varit med någon mycket äldre eller mycket yngre.

    Min erfarenhet är att övning ger färdighet. Det bästa sexet har jag nog haft med min man, men inte bara pga ålder och erfarenhet, utan för att vi känner varandra så väl. Det gör man efter några år tillsammans. I övrigt spelar det ingen roll om man är 25 eller 50.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-03-29 12:57:36 följande:

    Ja, när jag själv var under 25. Mina första pojkvänner var under 25, men det var jag också.

    Den första jag låg med var 18, jag var 17. Den andra var också 18, jag var lika gammal. Vi var ihop mellan 18 och 22.

    Det är nog de enda under 25. Förutom min man har jag bara haft jämnåriga eller något äldre partners. Min man är tre år yngre. Vi träffades i 30-årsåldern.

    Har aldrig varit med någon mycket äldre eller mycket yngre.

    Min erfarenhet är att övning ger färdighet. Det bästa sexet har jag nog haft med min man, men inte bara pga ålder och erfarenhet, utan för att vi känner varandra så väl. Det gör man efter några år tillsammans. I övrigt spelar det ingen roll om man är 25 eller 50.


    Så de kvinnorna som säger att det ska funka direkt i sängen med en ny man, vad tycker du om det? Läst om kvinnor som legat med män som satt på halva stan. De var värdelösa, bara tänkte på sig själva. Några hade bättre sex med oskulder.
    Det är nog ofta så att sex blir bättre när man lärt känna varann, vet vad båda gillar.
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-29 13:00:05 följande:
    Så de kvinnorna som säger att det ska funka direkt i sängen med en ny man, vad tycker du om det? Läst om kvinnor som legat med män som satt på halva stan. De var värdelösa, bara tänkte på sig själva. Några hade bättre sex med oskulder.
    Det är nog ofta så att sex blir bättre när man lärt känna varann, vet vad båda gillar.
    Vad jag tycker? Visst kan det funka direkt, men inte alltid, och det är inget man kan räkna med. Dessutom måste båda anstränga sig då.

    Övningen ger färdighet, MEN stor erfarenhet och många sexpartners, betyder INTE att man är en bra älskare. Det finns oskulder, eller mindre erfarna, som är bättre ja. Mer lyhörda, tänker mindre på sig själva osv.

    Sen, vad är "bra sex"? Det finns ju ett vitt spann mellan himlastormande sex och uselt sex. Man får ha realistiska förväntningar, men det bör åtminstone inte vara dåligt. Men att sexet bara blir halvbra betyder ju inte nödvändigtvis att mannen är usel som partner, eller att jag är det, eller att det är dåligt i sängen annars. Oavsett om någon av oss är oskuld eller har legat med halva stan.
  • Tom Araya
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-29 12:29:38 följande:
    Har du legat med nån som var under 25 år?

    Var ni i samma ålder då, eller var du äldre? Var det bättre än med äldre som du varit med?


    Ja, det har jag. Hon var 1 eller två år yngre än mig då.
    Efter 30 har jag inte legat med någon under 25.
  • Anonym (Suck)

    jag har varit sexuellt aktiv sen jag var 16 och är nu 50år. Det är ingen som helst skillnad på att ligga med någon nät man ät 25 eller 50. Allt har och göra med hur man känner för personen, hur sexet upplevs och hur man klickar tillsammans. 


    jag har bättre sex nu, än jag hade då. Antagligen för min lust är större nu och för jgag har bättre koll på hur min kropp fungerar. 


    har du bara sex med ögonen kanske en 25åring är mer tilltalande, men annars är det ingen skillnad. Snarare är det ett plus med erfarenhet och självkännedom. Som 50 vet jag att jag inte är jättesnygg och vad de flesta jämnåriga män önskar, men jag är mer avslappnad och inte lika nojig över vad han ska tycka om min kropp - för livet är för kort för att haka upp sig på småsaker, jag vill njuta medan lusten finns.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Suck) skrev 2024-03-29 13:18:08 följande:

    jag har varit sexuellt aktiv sen jag var 16 och är nu 50år. Det är ingen som helst skillnad på att ligga med någon nät man ät 25 eller 50. Allt har och göra med hur man känner för personen, hur sexet upplevs och hur man klickar tillsammans. 


    jag har bättre sex nu, än jag hade då. Antagligen för min lust är större nu och för jgag har bättre koll på hur min kropp fungerar. 


    har du bara sex med ögonen kanske en 25åring är mer tilltalande, men annars är det ingen skillnad. Snarare är det ett plus med erfarenhet och självkännedom. Som 50 vet jag att jag inte är jättesnygg och vad de flesta jämnåriga män önskar, men jag är mer avslappnad och inte lika nojig över vad han ska tycka om min kropp - för livet är för kort för att haka upp sig på småsaker, jag vill njuta medan lusten finns.


    Jag känner samma, tror jag är bättre nu än jag skulle ha varit vid 25. Tror säkert många kvinnor också är bättre nu än när de var under 25. Men det spökar lite, allt jag gått miste om i unga år.
Svar på tråden Har du legat med nån som var under 25 år?