• Anonym1218

    Hur mycket närhet och sex efter 10 år långt förhållande?

    Hej!

    Hur ofta har ni som varit i långa förhållanden sex? Hur ofta kramas, kysser ni varandra och ligger och gosar tillsammans? 

    Själv lever jag i ett förhållande sedan 10 år tillbaka som blivit helt sexlöst efter andra barnet, vilket känns väldigt deprimerande. Blir allt bara vänskapligt med tiden eller lyckas ni andra hålla kärleken och sexet vid liv? Känns deppigt att vara så ung (40 år) och inte ha ett sexliv längre.

  • Svar på tråden Hur mycket närhet och sex efter 10 år långt förhållande?
  • Anonym (F38)

    Ungefär samma grunsituation, långt förhållande, två barn.  Jag har bra sex en till två gånger i veckan. 

  • Anonym1218

    Härligt att höra! Låter lite mer normalt än min situation

  • Anonym (Mannen)

    Jag och mitt ex kysstes flera gånger per dag och hade sex nästan varje dag (vid mensen skippade vi oftast det). Ofta lite mer avancerat sex också.

    Vi var tillsammans i 16 år. Och hade det hela tiden förutom sista månaderna.

    Jag och min nuvarande som haft en relation i runt 10 år har inte haft sex på några år pga småbarn, utmattning, kronisk sjukdom och diverse kriser på samma gång. 

  • Anonym (E)

    Vi har nästan aldrig sex numera. Min man jobbar mycket och är oftast trött eller har inte tid. Jag saknar även att bara kramas och hålla om varandra i vardagen. Tycker att allt det roliga med att vara ihop har försvunnit med åren.

  • Anonym (.)

    varje ibland, mest varannan, var tredje dag sisådär om man nu ska föra statistik. Under mens ingenting.

  • Anonym (Evert)

    Efter cirka 17 år så är det inget sex alls. Detta beror dock på att min fru har en kronisk sjukdom som gör sex nästintill omöjligt. Synd är det såklart, men jag älskar ju henne i nöd och lust.

  • Anonym (Sex är livet)

    Vi är väldigt frekventa. 10 år tillsammans och vi har sex cirka 4-5 ggr i veckan. Vi försöker utveckla och upptäcka saker vi tänder på tillsammans. Underbart 😊

  • Anonym (Lagom ofta?)

    Hej TS.
    Jag har en mycket lång relation bakom mig, gifte oss unga och närmar oss nu 20 år som gifta.
    Det har varit downperioder, mest när barnen var små eller när jobben varit krävande. Men sista 1-2 åren har vi verkligen hittat tillbaka till glädjen med sex, och det har skett lite utveckling efter en längre platå. Inget avancerat, men lite mer experimenterade. Har nog sex 3-5 ggr/v.
    Kan vara en veckas stiltje hör och där når resten av livet är mer krävande än vanligt, men vi pratar mycket om det, låtar upp varann, påminner och har det härligt tillsammans. Det kan vända!

  • Anonym1218
    Anonym (Mannen) skrev 2024-04-01 09:58:15 följande:

    Jag och mitt ex kysstes flera gånger per dag och hade sex nästan varje dag (vid mensen skippade vi oftast det). Ofta lite mer avancerat sex också.

    Vi var tillsammans i 16 år. Och hade det hela tiden förutom sista månaderna.

    Jag och min nuvarande som haft en relation i runt 10 år har inte haft sex på några år pga småbarn, utmattning, kronisk sjukdom och diverse kriser på samma gång. 


    Tror du att ni kommer hitta tillbaka till sexet eller har du bara accepterat att det inte kommer bli något i framtiden heller. Kramas och myser ni även om ni intr har sex eller har all närhet försvunnit?

    Vi har inte heller haft sex på flera år och ju längre tiden går så känns sannolikheten att hitta tillbaka till varandra bara mindre. Det är som att tanken på att sex med min partner inte känns naturlig längre.
  • Anonym1218
    Anonym (Sex är livet) skrev 2024-04-01 11:06:10 följande:

    Vi är väldigt frekventa. 10 år tillsammans och vi har sex cirka 4-5 ggr i veckan. Vi försöker utveckla och upptäcka saker vi tänder på tillsammans. Underbart 😊


    Wow, va härligt! Vad är hemligheten till att lyckas upprätthålla ett sånt frekvent sexliv utan att det känns samma samma hela tiden? I nästan alla mina förhållanden tidigare så har det blivit mindre frekvent med tiden så något gör jag väl fel.....
Svar på tråden Hur mycket närhet och sex efter 10 år långt förhållande?