• Jason1976

    Finns det andra chans tycker ni?

    Hej, 
    Jag är en högutbildade människa. Haft anständigt men stressigt jobb. Väldigt omtyckt på jobbet, uppskattad. 
    Jag upptäckte att min fru var otrogen, det blev stor bråk, förlåtit henne och vi gick vidare. 
    Efter knappt 2 månader blev hon otrogen igen. Någon kanske kan tycka nåt fel på mig, men jag tror inte det. 
    Andra gången såg bilder, hon nekade ändå. Jag tappade balansen och misshandlade henne. Dåligt gjort av mig, erkänner och blev dömt för några månader fängelse. Hon fick inga som helst skador iaf.
    Domen gjorde att jag förlorade mitt jobb och får inte jobba inom samma bransch, kompetensområde tillsvidare. Alla vänner till mig, tjejer och killar stöttat mig, trots att de erkände att jag agerat FEL och dumt. Jag har gjort allt möjligt i min makt för att få samma jobb, går inte då det betingat med legitimation. Har gjort mycket positivt under resan tillbaka på banan bl a ny relation, folk älskar mig och förstår min knepiga situation. Tycker ni att jag förtjänar andra chans till samma  till samma jobb? 

  • Svar på tråden Finns det andra chans tycker ni?
  • Anonym (S)

    Det beror på vad du är utbildad till. Skulle nog inte tycka det är lämpligt att du jobbar med människor tex närheten av barn, handikappade, äldre osv. Anledningen är för att människor som använder våld har ju inte samma impulskontroll som de som inte brukar våld. Vem vet du kanske hamnar i ett läge där impulserna tar över igen och det smäller till igen vilket inte får hända. Hur har du arbetat för att få bättre impulskontroll? 

  • Anonym (Herakles)

    Inga som helst skador? Hur kan man bli misshandlad och inte få skador? Hoppas att du går i terapi för allt det här och att du håller dig ifrån henne helt. Kanske du kan läka en dag och kunna kontrollera dina impulser men det kommer att ta lång tid. Än är du inte i närheten eftersom du tror att en misshandel inte leder till några som helst skador.

  • Anonym (SL)