• Anonym (Anonym.)

    Vän som knappt har tid att ses och inte kan ses länge alls. Avsluta vänskapen?

    Hej, jag har en kompis som jag har känt rätt länge. Vi har kontakt lite då och då, och ibland föreslår hon att vi ska ses, men det är så svårt med henne, ofta kan hon inte och om hon kan så handlar det om att hon kan ses i typ max två timmar. Ingen av oss har barn, hon jobbar, jag studerar och jobbar. Vi bor cirka 30 minuter ifrån varandra med bil. 


    Men om hon kan ses så handlar det ofta om typ en viss dag bara, resten av dagarna kan hon ej. Jag är ofta flexibel och kan flera olika dagar. Så den enda dagen hon kan så är det ofta så att jag jobbar eller något. Det känns inte riktigt som att hon kan kompromissa och jag kan ju inte bara göra som hon kan heller. 


    Sen tycker jag att det känns lite trist och oseriöst att hon bara kan umgås så kort tid. Hon kan/vill oftast inte umgås i mer än två timmar, så efter två timmar märker man att hon börjar runda av eller så. Jag hade inte reagerat på detta om det bara hände nån gång men när det händer gång på gång så reagerar jag. Har inte riktigt varit med om det tidigare. Sen förstår jag inte ens varför man föreslår att ses om man ändå vet att man knappt har tid för det.

    Jag har inte tagit upp detta med henne men i grund och botten handlar det om att det inte känns som att vår vänskap är riktig, iaf inte från hennes sida, med tanke på att hon knappt har tid att ses och när hon väl har tid att ses så kan hon oftast inte umgås länge alls, oftast mindre än två timmar. 


    Ska jag göra slut med henne och bara avsluta vår vänskap eller hur hade ni gjort?

  • Svar på tråden Vän som knappt har tid att ses och inte kan ses länge alls. Avsluta vänskapen?
  • Sura nappar

    Jag hade bara fasat ut vänskapen, inte gjort en grej av det. Hör hon av sig så gör hon. Din vän kanske är utmattad och inte orkar vara social mer än ett par timmar. Sen är det väl bättre att ses en stund än inget alls?

  • Anonym (G)

    Var glad att du har en vän som ibland vill ses. 


    Kanske kan ni höras på sms och och hålla kontakt på så sätt

  • Anonym (Anonym.)
    Sura nappar skrev 2024-04-03 13:07:11 följande:

    Jag hade bara fasat ut vänskapen, inte gjort en grej av det. Hör hon av sig så gör hon. Din vän kanske är utmattad och inte orkar vara social mer än ett par timmar. Sen är det väl bättre att ses en stund än inget alls?


    Hon umgås ju med andra människor i alla fall så uppenbarligen har hon tid.

    nej, jag har ingen lust att åka dit för att ses typ en timme. Då är jag hellre hemma och gör annat
  • Anonym (Anonym.)
    Anonym (G) skrev 2024-04-03 13:11:15 följande:

    Var glad att du har en vän som ibland vill ses. 


    Kanske kan ni höras på sms och och hålla kontakt på så sätt


    Varför ska jag vara glad över en vän som inte verkar bry sig om vår vänskap på samma sätt som jag gör? Jag har andra kompisar som har mer tid. 


    Absolut men det är inte samma sak som att umgås.

  • Anonym (G)
    Anonym (Anonym.) skrev 2024-04-03 13:14:06 följande:

    Varför ska jag vara glad över en vän som inte verkar bry sig om vår vänskap på samma sätt som jag gör? Jag har andra kompisar som har mer tid. 


    Absolut men det är inte samma sak som att umgås.


    Var med dina andra kompisar då. Problemet löst
  • Anonym (A)

    Hade fasat ut vänskapen lite sakteliga och ses när det passar i kortare stunder.

  • Anonym (Anonym.)
    Anonym (G) skrev 2024-04-03 13:16:32 följande:
    Var med dina andra kompisar då. Problemet löst
    Ok
  • Agda90

    Fråga!
    En relation är en relation och behöver vårdas. Om du känner att din vän inte prioriterar er relation så ställ frågan!
    Det är tusen gånger bättre än att låta det rinna ut i sanden och sedan undra

  • Anonym (Förstår inte)

    Vad är det för fel att ses i två timmar? Det räcker väl gott och väl. Förstår faktiskt inte problemet. Är det så fel att vara vän med någon, men att man inte ses så ofta? Känns som att det ligger något mer bakom, eller?

  • Anonym (O)
    Anonym (A) skrev 2024-04-03 13:16:56 följande:

    Hade fasat ut vänskapen lite sakteliga och ses när det passar i kortare stunder.


    Ingen idé att anpassa sig efter kompisen bara, det är inget gott råd. Ts ska inte gå med på att ses så fort det passar kompisen.
Svar på tråden Vän som knappt har tid att ses och inte kan ses länge alls. Avsluta vänskapen?