• Anonym (Blir så trött..)

    Är det sant att alla män tänker på sex stor del av dagen

    Min man,  56 år, påstår att alla män tänker på sex många gånger per dag, när de ser en snygg tjej. Han gör det när vi är på gymmet tex.  kan tillägga att vi förstått att han är sexberoende och han börjat gå i behandling för det. Men han säger att alla män gör det, med skillnaden att många sexberoende agerar. jag kan inte se att de andra männen +40, kollar på de yngre tjejerna. det känns som att de är där för att träna. 

  • Svar på tråden Är det sant att alla män tänker på sex stor del av dagen
  • Anonym (Lisa)

    Ja jag är ingen man, men att män skulle kunna tänka på sex flera ggr om dagen låter väl inte så himla konstigt..

    Varför jag inte tycker det låter konstigt är för att jag själv som kvinna och andra kvinnor jag känner tänker på sex flera ggr om dagen..😂 Och vi är inte purunga heller..utan i din mans ålder.. 

    Så det kanske är du som är konstig istället..Om du nu inte tänker på sex så ofta..

    Jag säger inte att något utav det är fel..Varken att tänka på sex jättemycket eller att inte tänka på sex alls knappt är väl fel egentligen.
    Men varför tror du att det bara är män som tänker på sex?

    Sen beror det ju lite på vad du menar med "tänker på sex stor del av dagen"
    och vad man gör och mår utav att tänka på sex..

    Tänker man så mycket på sex så att det påverkar en på ett negativt sätt, på jobbet, på gymmet, hemma, eller påverkar förhållandet negativt, osv så är det ju inte bra givetvis..

  • Anonym (Raketen)

    Jag som är man tänker på sex ett flertal ggr under dagen. Har nyss fyllt 57 men skulle tro att åldern inte spelar ngn roll. Kan handla om allt från fantasier och ngt jag är sugen på eller bara tänka sig hur ngn tjej/kvinna jag ser på stan ser ut utan kläder. Inget konstigt med det.

  • EnAnonumius
    Anonym (Blir så trött..) skrev 2024-04-06 18:34:25 följande:
    Är det sant att alla män tänker på sex stor del av dagen

    Min man,  56 år, påstår att alla män tänker på sex många gånger per dag, när de ser en snygg tjej. Han gör det när vi är på gymmet tex.  kan tillägga att vi förstått att han är sexberoende och han börjat gå i behandling för det. Men han säger att alla män gör det, med skillnaden att många sexberoende agerar. jag kan inte se att de andra männen +40, kollar på de yngre tjejerna. det känns som att de är där för att träna. 


    Bara för att du inte ser någon man kollar på de yngre tjejerna, betyder inte att de inte skulle göra det..
    Många män kan konsten att kolla diskret, samtidigt som de tränar.  

    Ja det är naturligt för människan att tänka på sex några gånger om dagen. I synnerhet i västvärlden då vi slipper ha problem med att fixa för vår överlevnad i form av mat och vatten.

    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Vi)

    Jag är kvinna och tänker också ofta. om det finns en man jag tycker lite om. Det är subtilt, mer känslomäsdigt, att man är i en stressig period,  behöver värme och omtänke. Tänker på hans blick, kyssar och sånt.  Inget jag agerar på. Mer ett bakomliggande surr i huvudet.

    Jag tror det är mänskligt. Vi är sociala, behöver trygghet och energi
     
    Är ingen sexmissbrukare.

  • Tecum

    Ja det är klart att vi gör. Men man kan ju tänka på sex utan att kolla på okända tjejer, där finns inget givet samband.

  • Anonym (Raketen)
    Anonym (VB) skrev 2024-04-06 19:35:16 följande:

    Gamla gubbar. 


    Du tänker på gamla gubbar..?
  • Anonym (VB)
    Anonym (Raketen) skrev 2024-04-06 19:50:19 följande:
    Du tänker på gamla gubbar..?
    Sunkiga snuskgubbar. 
  • Anonym (Raketen)
    Anonym (VB) skrev 2024-04-06 19:54:29 följande:
    Sunkiga snuskgubbar. 
    Vem är du?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Vi) skrev 2024-04-06 19:43:18 följande:

    Jag är kvinna och tänker också ofta. om det finns en man jag tycker lite om. Det är subtilt, mer känslomäsdigt, att man är i en stressig period,  behöver värme och omtänke. Tänker på hans blick, kyssar och sånt.  Inget jag agerar på. Mer ett bakomliggande surr i huvudet.

    Jag tror det är mänskligt. Vi är sociala, behöver trygghet och energi
     
    Är ingen sexmissbrukare.


    Läste häromdan att män tänker på sex dubbelt så ofta som kvinnor. Jag behöver inte ens känna kvinnan, räcker att hon har snygg rumpa eller tuttar, så tänker jag på sex. Jag är inte heller sexmissbrukare, men räknas som snuskgubbe.
Svar på tråden Är det sant att alla män tänker på sex stor del av dagen