• AndreaBD

    Sladdlösa hörlurar, vattenskad, går den att rädda?

    Jag råkade tappa en av mina trådlösa öronsnäckor/hörlurar i en hink med vatten. Och jag hittade den först efter några minuter. 

    Först var den bara lite konstig, ladde inte helt. Sedan lade den av helt. Finns det något sätt att fixa det? Eller måste jag köpa nya?

  • Svar på tråden Sladdlösa hörlurar, vattenskad, går den att rädda?
  • MsFry

    Låt den torka helt (dvs låt den vara ifred i ett par dygn) och prova att ladda den sen. Jag körde en hörlur i tvättmaskinen, märkte det först när tvätten var helt klar så den var REN kan man säga. Funkar utan problem nu. Beror såklart på hur vattentålig hörluren är, vissa tål mer än andra. 

  • AndreaBD
    Mortiscia80 skrev 2024-04-09 16:31:44 följande:

    Lägg den i en påse med ris något dygn.


    Det gjorde jag, i början. Det hände för ungefär 2 veckor sedan. Just nu funkar båda igen, men den ena urladdas snabbare. Det har jag haft i början också. 
  • AndreaBD
    MsFry skrev 2024-04-09 17:21:29 följande:

    Låt den torka helt (dvs låt den vara ifred i ett par dygn) och prova att ladda den sen. Jag körde en hörlur i tvättmaskinen, märkte det först när tvätten var helt klar så den var REN kan man säga. Funkar utan problem nu. Beror såklart på hur vattentålig hörluren är, vissa tål mer än andra. 


    Det hände för två veckor sedan. Idag funkade den igen men urladdedes snabbare. Förvånad
Svar på tråden Sladdlösa hörlurar, vattenskad, går den att rädda?