• Hundfamiljen

    Sämsta tiden på året att föda?

    Hej!

    Jag har en mer elr mindre skräck inför ev förlossning. Finns det någon sämre elr bättre tid på året för själva förlossningen ur personalsynpunkt? Stämmer min tanke att den sämsta tiden borde vara semesterperioden över sommaren? Elr är jag helt ute o cyklar. Hoppas ni vill dela med er av era ev erfarenheter 🤗

  • Svar på tråden Sämsta tiden på året att föda?
  • Fjäril kär

    Jag har fött barn både på sommaren i semestertider och på vintern och jag upplevde ingen skillnad alls i personaltäthet . 

  • Hundfamiljen
    Fjäril kär skrev 2024-04-14 13:12:06 följande:

    Jag har fött barn både på sommaren i semestertider och på vintern och jag upplevde ingen skillnad alls i personaltäthet . 


     Okej, det kanske varierar också såklart beroende på hur det ser ut på olika sjukhus, men skönt att höra från någon iaf att det inte märks skillnad 🤗
  • Söndag

    Beräknad till 11/7 i går så får se 🙂 men fått barn 11/8 de var inga som helst problem :) tillbringade ett par veckor på neo och trevliga sommarvikarie 

  • Anonym (Annie)

    Det är nog sällan patienter märker om det är mer eller mindre personal pga semestrar osv. Vården planerar och prioriterar så att vården som måste rulla på rullar på som den ska. Man gör exempelvis inga elektiva åtgärder sommartid utan endast akuta. 


    Det jag märkte under december och julhelgen (då vårt ena barn föddes) var att det inte var särskilt mkt patienter på BB så personalen hade mkt mer tid och sa att vi fick stanna kvar en extra dag om vi ville, det brukar man ju inte få i vanliga fall utan då behöver dom ju platserna rätt så snabbt 😅 

  • Anonym (Äldre)

    Har alla årstider på mina barn,

    Ett mitt under industrisemester, inga problem alls.
    Men mot barns synvinkel så föredrar jag vinter Skrattande, lite varma kläder så sover de gott ikylan
    Hon jag fick mitt i sommaren så var det typ 30grader ute,

  • Anonym (...)

    Vår, sommar och vinterbebis, ingen skillnad alls :)

Svar på tråden Sämsta tiden på året att föda?