• Anonym (Trådstartaren)

    Blir så sur när han inte vill ligga

    Hur ska man hantera att man blir sur och besviken och känner sig värdelös, äcklig och ful när man blir avvisad eller när partnern Inte tar initiativ till sex?

    Ja, jag skrev ett inlägg häromdagen om att jag blir sur och besviken, nu har det gått en dag till utan sex och jag blir galen!

  • Svar på tråden Blir så sur när han inte vill ligga
  • Anonym (Love)

    Man får ju jobba med sig själv så att ens självkänsla inte hänger på om nån vill ligga med en.


    Sen får man ju ta en funderare om relationen verkligen är rätt för en, eftersom relationen inte möter de behov man har. Kan man inte uppträda på ett rimligt sätt mot sin partner när den uttrycker hur hen vill ha det, ja då bör man nog gå skilda vägar istället. 


     

  • Anonym (Hmm)

    Tycker du att han ska ligga med dig när han egentligen inte känner för det eller varför blir du sur och besviken? Om det är självkänslan så måste du kanske försöka med terapi. Sedan kan det mycket väl vara så att ni har problem i relationen som måste lösas först, t ex kan många tjejer vara sjukt jobbiga och tjatiga som gör att killen inte vill längre.

  • Anonym (Jag)

    När jag känner mig avvisad eller när min partner inte visar initiativ när det gäller sex är det viktigt för mig att prata öppet och ärligt om mina känslor och behov. Jag försöker också förstå vad som ligger bakom dessa känslor och är inte rädd att söka stöd från en terapeut om jag behöver det. Jag ser också till att ta hand om mig själv och ge mig själv lite kärlek och omtanke under den här processen.

  • KimLinnefeldt

    Om hon avvisar mina inviter dag efter dag så reagerar jag numera med att vända mig "inåt". Jag vill absolut inte tjata, och jag hatar att bli avvisad. Då går jag hellre undan, tänker på annat, slutar försöka kela med henne. Är inte sur, men lite frånvänd.

    Det är inte bra det heller, men bättre för mig än att stånga mot en vägg. Och bättre för henne att få vara ifred ett par dagar, tänker jag mig.

    Sen tror jag att män uppfostras till att alltid vilja, alltid vara på. Och kvinnor uppfostras till att hålla på sig. Det är bra att prata om det, i lugn och ro över en kopp kaffe och en mandelkubb. Man kan gå varandra till mötes.

  • Anonym (L)

    Stackars dig som inte får ligga. Fattar inte att du står ut!

  • Tecum
    Anonym (Jag) skrev 2024-04-19 13:42:14 följande:

    När jag känner mig avvisad eller när min partner inte visar initiativ när det gäller sex är det viktigt för mig att prata öppet och ärligt om mina känslor och behov. Jag försöker också förstå vad som ligger bakom dessa känslor och är inte rädd att söka stöd från en terapeut om jag behöver det. Jag ser också till att ta hand om mig själv och ge mig själv lite kärlek och omtanke under den här processen.


    Vad tycker din partner om dessa samtal? Jag tycker att du har rätt, man behöver prata och det är vägen framåt. Men många kvinnor här ser det som tjat och press, de blir än mer avtända och arga på sin man. Män ska vara tysta och ge kvinnan tolkningsföreträde till allt som har med sex att göra.  
  • Anonym (Inte sura)
    Anonym (Trådstartaren) skrev 2024-04-19 12:36:02 följande:
    Blir så sur när han inte vill ligga

    Hur ska man hantera att man blir sur och besviken och känner sig värdelös, äcklig och ful när man blir avvisad eller när partnern Inte tar initiativ till sex?

    Ja, jag skrev ett inlägg häromdagen om att jag blir sur och besviken, nu har det gått en dag till utan sex och jag blir galen!


    Man skall inte sura. Tänk om han gjorde det? Du skulle knappast bli mer sugen för att han surade eller? 

    Jag har två strategier som jag kan dela med mig av som fungerar varje gång:

    * Klä av dig naken och kör yoga eller styrketräningsövningar i samma rum.

    * Hämta någon olja/kräm. Be om en ryggmassage och styr honom till att massera stjärten istället.   
  • Anonym (suck)

    Sex är inte någon rättighet, respektera att han är en levande person och inte ditt sexobjekt

  • Anonym (Par eller kompisar?)

    Par eller kompisar?

    I en relation har man sex.
    Har man inte sex, är man kompisar. 
    Kompis kan inte bestämma att den andea inte får knulla någon annan.

  • Anonym (Känner igen)

    Själv blir jag förbannad när jag blir avvisad. Kan inte somna utan ligger där och lyssnar på hans snarkande och tänker på att dumpa honom imorgon. Men när det blir morgon så lättar ilskan och han får bo kvar.

  • Anonym (Bunt)
    KimLinnefeldt skrev 2024-04-19 14:18:14 följande:

    Sen tror jag att män uppfostras till att alltid vilja, alltid vara på. Och kvinnor uppfostras till att hålla på sig. Det är bra att prata om det, i lugn och ro över en kopp kaffe och en mandelkubb. Man kan gå varandra till mötes.


    Kvinnor uppmuntrar och förväntar sig att män ska ta initiativ. Det är manligt. Avtändande om han inte gör det.

    Som en skrev:

    För mig är det viktigt att han vill ha sex med mig, och tycker jag är sexig. Det är nog mer viktigt än att faktiskt ha sex vilket även det är viktigt givetvis. Min egen sexlust beror mestadels på det, bekräftelse på att han tycker jag är söt, snygg, sexig och att jag gör honom kåt.

    Ja, jag klär mig ofta inte alls när vi är hemma och har trosor och bh eller är helt naken. Jag gillar liksom det här att jag är naken och att låtsas som att det är helt naturligt att vara det, röra mig på olika sätt för att exponera och att han tittar på mig
  • Anonym (Bunt)

    Och från en artikel i Aftonbladet om nätdejting:


    Mönstret går igen i kommunikationen på dejtingsidorna. Som tjej har du inga problem med att bli kontaktad ? det enda som krävs är att du har en sida och gett indikationen att du är tjej. Mer än så behövs faktiskt inte. Inte ens en presentation, det räcker med en profilbild om ens det.


    Killarna mejlar dig i vilket fall, och uppvaktar på alla tänkbara sätt. Klart att tjejerna blir ­förtjusta, vem vill inte bli bekräftad på det sättet?


    Är du kille, å andra sidan, får du ta saken i egna händer. Du kan nämligen inte förvänta dig att tjejerna hör av sig, hur många foton du än har, eller hur välskriven din presentation än må vara.


    Men som kille vill man ju så klart vara den som bestämmer. Eller? Vill man verkligen det?


    Tyvärr bidrar även dejtingcoacher och relationsexperter till att befästa bilden av att män och kvinnor förväntas vara och bete sig. De ger tips till singelkillar om hur de bäst bör uppvakta en kvinna ? genom att vara aktiva. Som man ska du gå fram, du ska ställa frågor, du ska hela tiden föra konversationen framåt. Vill du ge en man en komplimang, säg något om vad han är bra på.


    Tipsen till tjejer är i stället att vara passiva och möta blickar, röra vid sitt eget hår på olika vis och att spela svåra. Ska du ge en kvinna en komplimang så säg något om hur hon ser ut.

  • Anonym (Bunt)

    Män förväntas vara kåta och redo när som helst, samtidigt som män döms för att de är kåta. Många säger att om en man tackar nej så är han bög.

  • Anonym (Bunt)

    Alla förstår att det säket känns jobbigt för kvinnor att bli avvisade.

Svar på tråden Blir så sur när han inte vill ligga