• Anonym (Orolig och fundersam)

    Vart och varför försvann han?

    Hej! Jag behöver bara prata med någon eller höra någon utomståendes synpunkt. Jag har pratat med en man en längre tid online, haft kontakt med honom flera år. Aldrig träffats, men jag har en bekant som vet vem han är och hon har träffat honom så han finns så att säga, så ingen tror något annat. 
    Det började med att han var blyg och inte vågade/ville ses så snabbt. Sedan har det bara byggt på med olika saker. Han fick tyvärr gå igenom svåra saker de senaste åren, gång på gång slogs han ner. Depressioner, förlorat flera nära, kämpat med egen fysisk och psykisk hälsa, osv, mycket. 
    Så han har liksom inte haft rätt läge för att träffa någon ny, inte en dejt, som han ser mig som. Han har inte ens träffat sina vänner så mycket, bara ibland. Men han har alltid uttryckt att han vill träffa mig, är intresserad av mig, tycker om mig, tänker högt om mig. Jag har aldrig behövt tvivla på att han har slutat finnas där. 
    Men pga allt detta och det faktum att vi aldrig träffats så blev vår kontakt till slut lite från och till, pga alla svårigheter han går igenom så har han inte alltid orkat vara social utan behövt ta hand om sig själv. Men vi höll kontakten om även stundvis knapert. 
    Till slut hände något helt från ingenstans, han som alltid velat ha mig tog bort den sista kontaktmöjligheten jag hade till honom och det visste han om, det att jag bara hade ETT sätt att nå honom. Han skrev en natt ?förlåt, jag suger?? och följande dag hade han raderat sitt konto. Nu är han borta från min radar. 
    Vad hände tror ni? Behöver bara bolla lite tankar?
    Skulle det vara vemsomhelst så skulle jag tänka ?okej han ville bara inte ha kontakt längre?, men när det är denna person så tror jag inte det, för han slutade aldrig tycka om mig. På ett vis känner jag honom? Jag är dock orolig över att något skulle hänt honom med tanke på allt han gått/går igenom? 

    Jag kontaktade min bekanta som visste vem han var för att se om hon kunde hjälpa mig, men det fanns ingen hjälp att få där. Så nu står jag här? Vet ej vad som hände. Vad tror ni?? Tankar?

    Tack om du orkat läsa enda hit. 
  • Svar på tråden Vart och varför försvann han?
  • Anonym (Granbarr)

    Med all respekt men... Om han har blockat alla möjligheter för dig att ha kontakt på riktigt så är det väl mest troligt att han faktiskt inte varit ärlig mot dig . Han kanske är upptagen med nån kvinna? 

    Alla dessa motgångar han beskrivit, hur vet du att det är sant? Han kan ju ha dragit sig undan för att han är påkommen med att vara otrogen?  Du är kanske inte heller den enda han haft kontakt med. 

    Att din bekant kan intyga att han finns säger ju faktiskt ingenting alls om sanningshalten i det han berättat för dig. 

    Efter alla dessa år borde du rimligen veta mer om honom än det diffusa han berättat och framförallt borde du veta hur man får tag i honom . Om det han sagt är sant alltså..  

    Visst finns möjlighet att han mår dåligt och kanske behövt söka vård men du hade ändå haft en möjlighet att veta sanningen.  Långsökt tanke men han kan ju ha blivit tagen för nåt brott? 

  • Anonym (Herakles)

    Han har nog träffat någon annan. Hade han velat träffa dig så hade det hänt vid det här laget. Lägg inte mer tid och energi på honom.

  • Anonym (Orolig och fundersam)
    Anonym (Granbarr) skrev 2024-04-22 10:17:53 följande:

    Med all respekt men... Om han har blockat alla möjligheter för dig att ha kontakt på riktigt så är det väl mest troligt att han faktiskt inte varit ärlig mot dig . Han kanske är upptagen med nån kvinna? 

    Alla dessa motgångar han beskrivit, hur vet du att det är sant? Han kan ju ha dragit sig undan för att han är påkommen med att vara otrogen?  Du är kanske inte heller den enda han haft kontakt med. 

    Att din bekant kan intyga att han finns säger ju faktiskt ingenting alls om sanningshalten i det han berättat för dig. 

    Efter alla dessa år borde du rimligen veta mer om honom än det diffusa han berättat och framförallt borde du veta hur man får tag i honom . Om det han sagt är sant alltså..  

    Visst finns möjlighet att han mår dåligt och kanske behövt söka vård men du hade ändå haft en möjlighet att veta sanningen.  Långsökt tanke men han kan ju ha blivit tagen för nåt brott? 


    Tack för ditt svar. Vi hade bara ett (1) sätt att prata på just nu, så det var bara det han tog bort då. När vi pratade i telefon var det via en app. Han ville aldrig ge sitt telnr innan vi träffats. Jag gav mitt en gång så han kan kontakta mig om han vill iallafall?

    Nej såklart är det så att jag inte kan veta om hans motgångar är 100% riktiga men? Ja det låter bara dumt att säga men, vi verkar ju känna varann verkligen. Jag märker av när han är sur, glad, fundersam?

    Jag vet mycket om honom såklart, men inte fått telnr och såklart inte utgett sin adress heller. Jag vet ungefär var han bor (2h från mig) och att min bekant har umgåtts med honom och hon berättade att han väljer sina vänner med omsorg, att han är ordentlig. Personen har aldrig använt sociala medier så finns liksom inget att nå honom på. 
  • Anonym (Orolig och fundersam)
    Anonym (Herakles) skrev 2024-04-22 10:24:47 följande:

    Han har nog träffat någon annan. Hade han velat träffa dig så hade det hänt vid det här laget. Lägg inte mer tid och energi på honom.


    Tack för att du svarar :) 

    Alltså ja, såklart finns möjligheten men jag tror verkligen inte det, för att det var inte längesen han sa att han väntar på mig, att han skulle inte göra något med någon annan.. Att han vill ha mig. Just nu är han i inte så bra form pga en operation så just nu ville han inte ses pga vill bli bättre i skick först..

  • Anonym (Hmmm ...., ,)

    Tyvärr så är han troligen inte singel. Kanske har hans respektive kommit på honom. Att inte våga/vilja lämna ut telefon nummer efter flera år ÄR skumt. Vet du hans efternamn? Tror du har varit hans bekräftelse drog men han har nog aldrig planerat att faktiskt träffa dig IRL
    Du var en trevlig verklighetsflykt.

    Orolig tror jag inte alls att du behöver vara. 

  • Anonym (Orolig och fundersam)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-04-22 10:48:53 följande:

    Tyvärr så är han troligen inte singel. Kanske har hans respektive kommit på honom. Att inte våga/vilja lämna ut telefon nummer efter flera år ÄR skumt. Vet du hans efternamn? Tror du har varit hans bekräftelse drog men han har nog aldrig planerat att faktiskt träffa dig IRL
    Du var en trevlig verklighetsflykt.

    Orolig tror jag inte alls att du behöver vara. 


    Tack för svar. :) 

    Vi har ju pratat väldigt mycket och hans story stämmer och jag har fått se bilder osv, så jag tycker det känns orimligt att han skulle haft en relation. Men jag menar inte att jag inte vill höra synpunkter, jag säger bara mina synpunkter tillbaka. :)

    Ja jag vet både efternamn och byn han bor i, och min bekant har ju träffat honom så det stämmer. 


    Okej, skönt att höra. Jag har varit orolig tom för hans liv :( Då han själv varit med om sånt i hans liv. 

  • Anonym (Herakles)
    Anonym (Orolig och fundersam) skrev 2024-04-22 10:37:35 följande:

    Tack för att du svarar :) 

    Alltså ja, såklart finns möjligheten men jag tror verkligen inte det, för att det var inte längesen han sa att han väntar på mig, att han skulle inte göra något med någon annan.. Att han vill ha mig. Just nu är han i inte så bra form pga en operation så just nu ville han inte ses pga vill bli bättre i skick först..


    Folk säger så mycket. Det viktigaste är att du släpper honom och inte ser tillbaka. Ägna dig åt det som gör dig glad och som.känns värdefullt i stället. :)
  • Anonym (Orolig och fundersam)
    Anonym (Herakles) skrev 2024-04-22 11:19:20 följande:
    Folk säger så mycket. Det viktigaste är att du släpper honom och inte ser tillbaka. Ägna dig åt det som gör dig glad och som.känns värdefullt i stället. :)

    Så svårt.. Varit fast hos honom så länge nu, ville verkligen träffa honom.. Men visst har det varit tufft emellanåt.


    Det du nämnde tidigare, att om han hade velat träffa mig så hade han gjort det. Tror du verkligen det? Som jag ser på honom så har han bara väntat på det perfekta tillfället men stött på problem efter problem så det aldrig passat honom pga allt han behövt vara med om i sitt liv de senaste åren. Han har verkligen knappt ens fått en paus på typ 2 år? 

  • Anonym (Granbarr)
    Anonym (Orolig och fundersam) skrev 2024-04-22 11:43:02 följande:

    Så svårt.. Varit fast hos honom så länge nu, ville verkligen träffa honom.. Men visst har det varit tufft emellanåt.


    Det du nämnde tidigare, att om han hade velat träffa mig så hade han gjort det. Tror du verkligen det? Som jag ser på honom så har han bara väntat på det perfekta tillfället men stött på problem efter problem så det aldrig passat honom pga allt han behövt vara med om i sitt liv de senaste åren. Han har verkligen knappt ens fått en paus på typ 2 år? 


    Allt han berättar för dig har bara varit ursäkter . Hade han velat träffa dig hade han prioriterat dig och sett till att lösa problemet.  Men han har ju uppenbarligen aldrig ens kommit med alternativ eller hur? 

    Allt han berättat för dig låter som typiska klyschor för nån som är otrogen.  Och att du inte fått hans privata telefonnummer,  adress eller annat är ju samma sak där. Han vill inte riskera att du står utanför dörren en dag för då kommer du förstå att han ljugit. 

    Självklart finns han garanterat på sociala medier men du är förmodligen blockad av just den anledningen till att du inte ska veta vem han är.  Alternativt att han är där men under annat namn. En del använder ju smeknamn, gamla efternamn eller har samma konto som sin fru. 

    Återigen, att ytliga bekanta säger att han är ordentlig och håller integritet osv säger fortfarande ingenting om sanningen i det han sagt.  Många utåt sett skötsamma människor både luras, stjäl , är otrogna och är allmänna skitstövlar... 
    Fotografier är lätta att plocka ur sitt sammanhang . Att han visar kort på en båt, sommarstuga,  kompisar eller annat säger inte ett skit om nånting. Det behöver inte ens vara hans saker eller han själv på bilden. Bilderna går givetvis inte att koppla till just honom av samma anledning som att du inte har nummer och adress.
  • Anonym (Orolig och fundersam)
    Anonym (Granbarr) skrev 2024-04-22 13:39:58 följande:
    Allt han berättar för dig har bara varit ursäkter . Hade han velat träffa dig hade han prioriterat dig och sett till att lösa problemet.  Men han har ju uppenbarligen aldrig ens kommit med alternativ eller hur? 

    Allt han berättat för dig låter som typiska klyschor för nån som är otrogen.  Och att du inte fått hans privata telefonnummer,  adress eller annat är ju samma sak där. Han vill inte riskera att du står utanför dörren en dag för då kommer du förstå att han ljugit. 

    Självklart finns han garanterat på sociala medier men du är förmodligen blockad av just den anledningen till att du inte ska veta vem han är.  Alternativt att han är där men under annat namn. En del använder ju smeknamn, gamla efternamn eller har samma konto som sin fru. 

    Återigen, att ytliga bekanta säger att han är ordentlig och håller integritet osv säger fortfarande ingenting om sanningen i det han sagt.  Många utåt sett skötsamma människor både luras, stjäl , är otrogna och är allmänna skitstövlar... 
    Fotografier är lätta att plocka ur sitt sammanhang . Att han visar kort på en båt, sommarstuga,  kompisar eller annat säger inte ett skit om nånting. Det behöver inte ens vara hans saker eller han själv på bilden. Bilderna går givetvis inte att koppla till just honom av samma anledning som att du inte har nummer och adress.

    Tack för att du svarar. :) 

    Mmh, jag kan också tycka att han borde ha kunnat träffa mig någon gång men han verkar alltid ha god anledning ändå. Då jag har ifrågasatt varför han t.ex. kunnat träffa vänner trots sin psykisk ohälsa men inte mig, så har han svarat att det är inte samma sak att träffa en ny person, vilket jag ju förstår. I allra första början handlade det om blyghet och att han inte ville ses så snabbt och nu på senaste har det handlat om att han måste bli i bättre skick från sin operation först. 


    Jag har ibland tyckt han verkar så hemlighetsfull men har tänkt att han kanske bara är väldigt privat eller försiktig online. En gång för längesedan uttryckte jag en litet tvivel/undran om han ens är riktig och då blev han väldigt sårad. Han sa att han inte gillar det där att folk inte tror att man finns bara för att man inte använder sociala medier. 


    Tycker iallafall att den versionen av honom som min bekanta berättade om honom stämmer överens med den bild jag har fått av honom. Hon hade haft hans telnr men inte längre sa hon. 

Svar på tråden Vart och varför försvann han?