• officesiren

    Min kompis försöker tvinga mig att gå på release för skurups skrivarlinje

    min kompis går skrivarlinjen och jag tycker egentligen att det verkar lite onödigt att jobba på sin poesi eller vad hon nu kallar det. hon kallar sig själv poet och jag tycker det känns som något man får säga om andra men inte om sig själv. är det inte lite som att kalla sig själv snygg?Oskyldig

    det egentligen mest att det tar emot att gå dit och möta ett hav av manchesterkavajer och små tatueringar. jag orkar inte googla vem Trotsig är och det verkar typ vara det enda de pratar om? de och huruvida poesi är ironisk eller inte? (jag är inte så insatt)

    det är som att alla som bryr sig ens lite om litteratur väljer en lokal i veckan någonstans i närheten av nobeltorget och rör sig i klump. 

    ska jag gå eller är det okej för mig att skita i det? det är den 15e maj så det finns fortfarande tid att ändra sig. det är inte en så nära vän...Foten i munnen

  • Svar på tråden Min kompis försöker tvinga mig att gå på release för skurups skrivarlinje
  • Anonym (Hmm)

    Klart man kan kalla sig poet! Det är inget skryt eller så, bara fakta. Finns inga särskilda krav, möjligen att man inte ska bara skriva en enda dikt då utan att det är lite större intresse ändå. Man måste inte ha gett ut böcker eller så.

    Hur som helst... Synd om du väljer bort att vidga dina vyer! Strunt samma att du inte vet så mycket (nästan inget?) om poesi, det kan vara trevligt ändå. Din kompis vill väl ha dig där för att stötta som vän, eller hur? Det är lite så relationer fungerar, att man gör saker för och med varandra, ibland sånt man själv kanske inte brinner för så mycket. Och du kan som sagt få positiva följder av det också.

Svar på tråden Min kompis försöker tvinga mig att gå på release för skurups skrivarlinje