• Anonym (100k)

    Attrahera kvinnor mha pengar?

    Jag tjänar ungefär 100k/månad och undrar om jag kan dra nytta av det på något vis för att få dejta/ligga (utan att det är rena köpe-tjejer)?

    För en eller ett par nätter bryr jag mig inte om ifall det är golddiggers. 

    (Eftersom frågan kommer komma: Jo, givetvis har jag väldigt mycket annat än pengar att erbjuda kvinnor. Men vad fan spelar det för roll i dagens dejtinglandskap?)

  • Svar på tråden Attrahera kvinnor mha pengar?
  • Anonym (Anna)

    Ja, alltså, det råder inga tvivel om att de allra flesta kvinnor föredrar män med god ekonomi framför män med sämre, allt annat lika. Det finns hur många undersökningar som helst som bekräftar detta. Så din inkomst ger dig definitivt en liten fördel på dejtingmarknaden, förutsatt att den märks av (tex genom att du har ett yrke där man kan förvänta sig den lönen). 

    Däremot tror jag att det är ytterst få kvinnor som hoppar i säng med en man enbart för att den tjänar 100 000 i månaden. Det handlar snarare om att det ger dig några pluspoäng och att om den totala poängen hamnar över en viss nivå så blir vi attraherade.

  • Anonym (Hmm)

    Ja det är klart du kan, men svårt för ett tillfälligt ligg. De kommer inte att bry sig om din inkomst. Däremot om du är villig att lägga ner några veckor av uppvaktande så har du så klart bättre möjligheter än de flesta killar att lägga pengar på restaurangbesök, spännande utflykter, kanske någon personlig gåva (som inte är uppenbart dyr) och liknande.

  • Mandel

    Med en hög lön så har du förhoppningsvis en skapligt skarp hjärna och för mig är den biten definitivt mer attraherande än lönen i sig.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel

    Litet tilläg till mitt inlägg. 

    Jag skulle få panik över en massa gåvor, resor, dyra restaurangbesök osv när man börjar dejta.

    Är så pass gammal att jag värdesätter tid mer än pengar i det fallet.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Samma)
    Anonym (100k) skrev 2024-04-27 09:25:13 följande:
    Attrahera kvinnor mha pengar?

    Jag tjänar ungefär 100k/månad och undrar om jag kan dra nytta av det på något vis för att få dejta/ligga (utan att det är rena köpe-tjejer)?

    För en eller ett par nätter bryr jag mig inte om ifall det är golddiggers. 

    (Eftersom frågan kommer komma: Jo, givetvis har jag väldigt mycket annat än pengar att erbjuda kvinnor. Men vad fan spelar det för roll i dagens dejtinglandskap?)


    Ja, anlita PT, skräddare, frisör, inredningsarkitekt. 

    I nästa steg, se till att du har bra boende, just bil och gör lite exklusiva saker.  Häng sen på halvinnekrogar.  
  • Silverjenny

    För att träffa en kvinna som vill ha en relation kan det absolut vara pluspoäng eller t.o.m avgörande att mannen är finansiellt stabil.
    För en kvinna som vill ha ett One night stand är utseende och sexighet (eller vad hon nu attraheras av) viktigare. Vad har hon för nytta av att du har god ekonomi om ni bara ska ligga? Spara ihop till en tjusig middag kan vilken fattiglapp som helst och är hon själv bara ute efter sex för egen njutning, så väljer hon den man som attraherar henne mest fysiskt och mentalt.

  • Anonym (Linda)

    Skulle pengar göra dig extra snygg menar du? 

    Eller på vilket sätt skulle pengar locka nån?  Om jag är intresserad av ett ons så är pengar det sista jag bryr mig om.  Han ska vara tillräckligt snygg och nykter för att jag ska vilja ligga med honom.  Jag går hem på morgonen så då är pengarna ännu mindre intressant. 

    Tvärtom skulle jag känna mig köpt av att veta att mannen har god ekonomi. 

  • Anonym (X)

    Läs alla trådar på FL om tjejer som vill bli hemmafruar. De vill gärna ha en man med mycket pengar eftersom de inte vill lönearbeta själva. 

    Idag verkar trenden vara att många vill ha det som förr, där mannen är den som försörjer familjen och kvinnan sköter hem och barn. 

  • Anonym (Bumbam)

    När det gäller ett långsiktigt förhållande kan det vara en fördel.

  • Traildream

    Det kan låta rimligt att för ett one night stand är ekonomin ovikig. Men pengar är sexigt. Det är inget som man riktigt vill kännas vid eller ens medvetet reflekterar över. Men det signalerar medvetet och omedvetet att det är en man med kapacitet och makt. På så sätt får det att översätta till en muskulös man tex. 
    Så ok säg att du är relativt rik men inte så snygg. Hur kan du då dra nytta av dina pengar redan på dejtingappen? Ganska svårt eller hur? Jag menar viken fattiglapp som helst har en bild i vit skjorta på en strand i Nice. Så dina pengar makt och pondus måste på något sätt uttrycka din status i samhället.
    Finns det rum eller kulturer som bara den rike har tillgång till? Eller ännu hellre finns det något med ditt jobb som är attraktivt? Att äga ett åkeri kanske inte är lika hett som att vara resturangägare tex. 


    Att sugerdadda nån i säng är både jäkligt osttraktivt och tveksamt moraliskt. Men såklart det finns något i sugerdaddandets utkanter som vi alla gör. Om du kan erbjuda en upplevelse som känns både exklusiv och trygg så kan nog många tänka sig att testa. Ingen vill följa med på en helikoptertur till en privat ö med nån okänd. Men om du tex beskriver dig som otroligt intresserad av spännande resturanger och fina viner så kan du säkert börja ett samtal där. Att sedan fråga om det skulle vara möjligt att bjuda henne på en ny spännande resturang som du är nyfiken på. Det är bra att den är ny för då behöver du inte låtsas att du kan nåt. Vin behöver du inte heller kunna nåt om. Ingen gillar män med vinkunskap. Säg istället att du inte kan nåt, du njuter och känner. Det är en kroppslig upplevelse och skönt att lämna intellektet hemma. Att äta är alltid en bra sängfösare eftersom
    det öppnar för njutning. Mat ska aldrig intellektualiseras, speciellt inte om du vill förföra. 


    Var tydlig med att du vill betala allt bara för att du är så intresserad av matupplevelsen och skulle tycka att det var roligt att dela den med henne. Sök upp det dyraste stället och skryt absolut ingenting om din ekonomi. Köp näst dyraste vinet utan att hon märker det. Säg att pengar inte är viktigt, det är upplevelser som betyder något. Klä dig snyggt rent och enkelt men absolut inte så några märken syns. tex.raka svarta plagg men från NK eller Tshirt och exklusiv kostym. 


    Hinta inte om att hon ska med dig hem och se till att hon har en trygg exit. När ni lämnar resturangen så säger du att om hon är intresserad så har du X hemma. Var inte för ihärdig. bara säg det i förbifarten. Kanske har du en flassa screaming eagle som du tror passar bra till dillchips. Eller så har du köpt ett gammalt flipperspel. En gammal hasselbladsre som du vill plåta henne med. Det ska signalera att du har pengar men också nåt kul. Taxiresan dit får inte ta mer än 15 min. 

    Om du inte har en personlighet som kan bära det är du körd. Men pengar och charm kommer du långt med. 

Svar på tråden Attrahera kvinnor mha pengar?